Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Чешката Škoda, френската Alstom и две полски компании подадоха оферти за доставката на 35 мотриси за до 1.1 млрд. лв.

5 коментара
Снимката е илюстративна.

Чешката Škoda, френската Alstom и полските компании PESA и Stadler Polska са подали оферти за доставката на 35 мотриси срещу 1.1 млрд. лв. по Плана за възстановяване и устойчивост, съобщиха в сряда от Министерство на транспорта.

Полското подразделение на германската Stadler вече подписа договор по друга голяма поръчка с министерството за 7 двуетажни влака. В детайли, мегатъргът е с прогнозна стойност от 1.1 млрд. лв., като по него ще бъдат закупени 35 мотриси с по минимум 200 седящи места и скорост на движение от над 160 км/ч.

Крайният срок по обществената поръчка изтече във вторник.

Данните от офертите показват, че най-ниска цена е предложена от Stadler - 642.5 млн. лв, следвана от Skoda - 768.9 млн. лв. Трета е PESA - 840 млн. лв. Най-голяма стойност е предложена от Alstom - 883 млн. лв.

"Предстои в кратки срокове назначената комисия да разгледа офертите и да проведе преговорите с компаниите", добавят от ведомството.

От министерството посочват, че процедурата за доставка на 35 едноетажни мотрисни влака беше открита в началото на годината, но техническите спецификации на двамата участници, подали оферти, не отговаряха на заложените изисквания.

Затова с решение на министър Георги Гвоздейков ведомството премина към процедура на договаряне без предварително обявление.

"Ще поканим на преговори широк кръг от участници, за да постигнем максимална конкуренция, а за да гарантираме прозрачност ще отправим покана и към представители на Европейската комисия да наблюдават преговорния процес", обясни тогава министър Гвоздейков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Kirasa
    #5
    Отговор на коментар #1

    Железопътният трянспорт е многократно по-евтин от автомобилния. Нима държиш да останем без ЖП транспорт?

  2. Kirasa
    #4

    Шкода не беше ли закупен от немска фирма?

  3. Горскио
    #3

    По политически съображения Китайски компании не могат да подават оферти, които биха били с пъти по-добри от милиардните оферти на допуснатите европейски компании. Защо се допуска китайците да заливат пазара ни с евтини колела, текстил, детски колички и играчки (убиващи българското производство), а не се допускат да ни продават леки коли, автобуси и камиони (които конкурират германските скъпи боклуци).

  4. Mullah
    #2

    Ауууу, ще имаме 3та ръка Моториси, СЛЕД 5 Години, евентуално, и разбира се с поне Половин Милион НАДЦЕНКА! Пиши Х и у Ряката, ако продължава така Положението, а то се очертава По ЛОШО, като гледам Изборните Нагласи!.....

  5. Със сегашните цени на билетите и ниска посещаемост на влаковете, за колко време би се изплатила подобна инвестиция?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.