Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Четири компании обозначиха интерес към БДЖ “Товарни превози“

Румънци, австрийци, ПИБ и фирма на братята Домусчиеви са подали документи, че отговарят на изискванията на конкурса

16 коментара
Четири компании обозначиха интерес към БДЖ “Товарни превози“

Само четири от деветте фирми, закупили конкурсна документация за БДЖ “Товарни превози“, са подали в Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) документация, че отговарят на поставените пред кандидат-купувачите условия. Това съобщиха от АПСК в понеделник, когато изтече срокът за обозначаване на инвеститорския интерес към дружеството, собственост на “Холдинг БДЖ“.

 

В процедурата продължава румънската “ТД Груп Феровиар Роман“, която у нас притежава мажоритарния дял в “Българска железопътна компания“ (БЖК), вторият по големина жп превозвач у нас. Тя се бе презастраховала и бе купила документация и от имета но БЖК, но явно е преценила, че чрез българското си дружество няма да може да покрие критериите за стратегически инвеститор.

 

Документи е подала и “Първа инвестиционна банка“ чийто президент Цеко Минев е свързан със собствениците на ски съоръженията на Витоша и Банско. ПИБ също така финансира сделката по закупуването на "Кремиковци" от фирма, свързана с рециклиращото дружество "Надин", което пък бе участник в последния търг за закупуване на вагони на БДЖ за скрап. Все още не е ясно дали ПИБ играе за себе си или за свой клиент.

 

Както се очакваше в играта се включват и братята Кирил и Георги Домусчиеви, които в началото на януари 2013 г. са регистрирали дружеството “Бългериан Карго Експрес” с акционерен капитал от 5 хил. лв. и дейност за извършване на железопътни превози и наем на локомотиви и вагони. Не е ясно обаче как това дружество ще докаже, че покрива изискванията на АПСК за стратегически или финансов инвеститор, които са за три години назад. Възможно е обаче Кирил Домусчиев да използва същата схема, при която придоби "Български морски флот" - правейки дружество със стратегически инвеститор, чийто гръб да ползва за пред държавата, а после да предоговори условията за приватизация.

 

Четвъртият кандидат е австрийското “Донау-финанц транспорт и Бетейлигунг Гмбх“.

 

От участие явно се е отказала "Българска корабна компания" на групата "Химимпорт", която също бе купила конкурсна документация. Загадка остава и чий е бил интересът зад юристите, включили се в първата стъпка от конкурса.

 

Продължаващите в процедурата трябва да докажат, че покриват поставените от агенцията критерии. За стратегическите инвеститори те са наличие на петгодишен опит и лиценз за жп услуги и сертификат за безопасност. През последните три години техните приходи трябва да са 100 млн. евро за всяка финансова година. От финансовите кандидат-инвеститори се изисква да управляват финансови активи и/или да притежава дялови участия в други дружества за не по-малко от 400 млн. евро или равностойността им лева за всяка от последните три години.

 

Представените от кандидатите документи ще бъдат отворени във вторник.

 

До 18 февруари 2013 г. Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол трябва да издаде сертификат за регистрация на участниците, на които ще се позволи да подадат обвързващи оферти. Кандидатите ще могат да купят информационен меморандум за състоянието на БДЖ “Товарни превози“ до 18 февруари и до 4 март да се запознаят с документите на дружеството.

 

Депозит от 20 млн. евро и обвързващи оферти за покупка на дружеството ще се приемат до 15 часа на 12 март 2013 г., припомнят от агенцията.

 

По неофициална информация очакваната цена за държавните товарни жп превози е около 100 млн. лв., като новият собственик ще трябва да погаси и над 114 млн. дългове на дружеството. С парите, получени от продажбата, собственикът - “Холдинг БДЖ“, пък очаква да погаси на свой ред частично свои дългове и банкови кредити и така за подобри финансовото си състояние.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #16

    Абе за какви корупции и какви конфликти на интереси говорите? Такива тъпотии, не бях чувала, тази статия за Управителите на БДЖ-Товарни превози е толкова измислена, че няма на къде. Вие го изкарахте някакъв зверилник тва бе. Заплашвани били служителите,биели се по коридорите, тва са пълни измислици.Кой нормален човек ще работи при такива условия? Какви процедури за 10 000 лева, като за всяка поръчка се пишат доклади до Светия Синод, ако ще и за 5 лева да е. Защо никой не вижда нещата които правят

  2. Анонимен
    #15

    Видяхме прословутите частници във всички сфери на обществото докъде докараха цялата държава.А и да не си помисли някой, че ако Пътнически превози също станат частни ще има социални облекчения за ученици,студенти, пенсионери, инвалиди и т.н.

  3. Анонимен
    #14

    Много голямо е желанието да се съсипе железницата. Да се продадат Товарни превози и да се фалират Пътнически превози, та хем някои да си напълнят гушите, хем после да създадат ново БДЖ, в което да работят безработните им в момента роднини и приятели, с изключение на някои "тесни специалности" и "непривлекателни длъжности".

  4. Анонимен
    #13

    http://www.news359.bg/2012/07/12/saobshtenie-otnosno-koruptsiyata-v-bdzh/
    Съобщение относно корупцията в БДЖ
    12.07.2012 23:19 0
    Автор: Бисер Иванов
    Уважаеми дами и господа, обръщаме се към Вас като стожери на гласността и законността. Искаме да Ви уведомим за безцеремонните корупционни действия и конфликт на интереси от страна на управителите на БДЖ товарни превози Пламен Джуров и Ивайло Иванов. Молим Ви час по-скоро да уведомите министър-председателя /но не министъра на транспорта, защото той прекрасно

  5. Анонимен
    #12

    Кадесарите (служителите на комитета за държавна сигурност) отдавна са начертали транспортната стратегия на България, през призмата на собствения си бизнес разбира се! Транспорта е, ще и ще остане в автомобилните компании на ченгетата. БДЖ отива за скрап! Да не говорим надин колко пари ще докара на собственика си цеко от претопяването на вагоните и релсите. Градивен национално-отговорен капитал! Ето това представлят защитаваните от бсп и герб ченгета.

  6. Анонимен
    #11

    Ха да видим сега, можем ли да познаем на кой български или стоящ зад гърба руски мафиот ще бъдат дадени товарни превози от българското милиционерско правителство? 1 от 2... 50% на 50%...

  7. Анонимен
    #10

    9, ти и твоите господари - назначени за бизнесмени, като сте толкова "ИНТЕЛИГЕНТНИ" що докарахте икономиката до тук :))) смешник цеко-кремиковски и цветко-бтк-ктб и други мутроподобни :)))

  8. Анонимен
    #9

    Абе, 8 да ти имам интелигентността! По твоята логика, защо не си разпродадем цялата държава на целия свят, а? По-добре ли ще се чувстваш? Какво разбираш от БДЖ? Изобщо имаш ли представа какво е значението на дума релса и инвестиция?

  9. Анонимен
    #8

    7, пълни глупости! имаш ли идея за какви пари иде реч - първо! второ, какъв опит имат тези "инвеститори"? с 2 думи - пари , опит!!!

  10. Анонимен
    #7

    Много, много по-добре е да бъде приватизирана железницата. В момента положението на БДЖ е трагично. Частният собственик ще има интерес да инвестира и да печели. По-добре за влаковете, по-добре за хората.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.