Четири паневропейски тв канала ще рекламират туризма ни

Реклама на българския туризъм ще се излъчва от септември по паневропейските телевизионни канали "Eurosport", "Euronews", "National Geographic Channel" и "Discovery Channel", съобщиха в сряда от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Ведомството се е договорило пряко с централите на четирите телевизионни канала и ще плати 7.5 млн. лева. Парите са от Оперативна програма "Регионално развитие" по схемата за насърчаване на туризма.

 

В три клипа страната ни ще рекламира зимните и летните си курорти, еко и селския туризъм, културното наследство и забележителности. Те ще бъдат излъчени 3166 пъти на две вълни - от 6 септември до 26 декември 2010 г. и от 31 януари до 27 март 2011 г. Допълнително се предвижда да бъдат реализирани и онлайн кампании на интернет сайтовете на "Eurosport", "Euronews" и "National Geographic Channel".

 

Целта на рекламната кампания е пред повече от 608 млн. домакинства от Европа и света да се покажат възможностите за почивка в България, нейната древна култура, исторически и архитектурни паметници, минерални източници и красива природа, посочва министерството. Кампанията трябва да съдейства и за повишаване информираността за страната ни като туристическа дестинация, която предлага сигурност и спокойствие за своите гости. Рекламните клипове ще звучат на пет езика - български, английски, немски, френски и руски. Те са с продължителност от 30 секунди и ще бъдат излъчвани в най-гледаните часове от денонощието.

 

Клиповете ще бъдат представени на специална пресконференция в четвъртък.

 

Допълнително ще бъдат заснети репортажи за предаването "Sport Trips" на "Eurosport", за представяне на два града от България в рубриката "Metropolitans" на "Euronews" с рекламна заставка за "Eurocities" и кратък репортаж за културното наследство и природните забележителности в България от "National Geographic Channel".

 

Междувременно РИА Новости съобщи, че от октомври в Русия започва рекламна кампания за привличане на руски туристи в България, организирана от българското Министерство на икономиката, енергетиката и туризма.

 

От руската медия уточняват, че осеммесечната рекламна кампания е под мотото "Да се живее тук (в България), е вълшебство".

 

Кампанията е дело на рекламната агенция "Маг Адвертайзинг" на Красен Кралев, която спечели конкурс за поръчката. Агенция "Крес" на Красимир Гергов спечели поръчката за сходна рекламна кампания в Германия. Все още няма избран изпълнител за рекламата ни във Великобритания. Рекламата и на трите пазара е 6.47 млн.лева без ДДС.

 

Руската медия коментира, че главните цели на кампанията са повишение на конкурентоспособността на България като целогодишна дестинация и утвърждаване на туристическата търговска марка "България". Уточнява се, че специална пресконференция във връзка със старта на българската рекламната кампания в Русия ще има в края на септември.

 

От началото на октомври по руски телевизии и радиа започва излъчването на рекламни клипове, демонстриращи туристическия потенциал на България. Предвижда се също туристическа реклама на България да бъде разположена в метрото на Москва и Санкт Петербург.

 

Освен това, според РИА Новости, се предвижда в България да бъдат поканени на посещение журналисти от водещи руски туристически електронни и печатни издания. Кампанията включва и допълнителни рекламни мероприятия в Москва около Нова година.

През първото полугодие България е посетена от над 137 хил. руски туристи, съобщава още руската медия.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес