Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Четвърт век не са ремонтирани пътните тунели

Павлова се надява преизпълненият бюджета да реши проблема, отрече да има неосветени тунели у нас, а само "единични изгорели крушки"

1 коментар
Четвърт век не са ремонтирани пътните тунели

Факт е, че тунелите в България не са в най-доброто състояние, но това е защото не са им правени качествени, истински, цялостни ремонти от 25 години, коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова пред журналисти във вторник по повод верижната катастрофа в тунела "Витиня" на магистрала "Хемус", взела три жертви. Тя обясни, че около 60 млн. лв. са нужни за ремонта поне на петте значими пътни тунела у нас и допълни, че се надява от преизпълнението на бюджета за тази година да бъдат отпуснати средства за целта.

"Имаме само един ремонт, който е правен в периода 2005-2006 г. на тунел "Ечемишка”, откраднат е 1 млн. лв. от изпълнителя", каза Павлова, Тя обясни, че средствата за него са платени авансово, но са откраднати от изпълнителя, като изолация така и не е направена. Разследването от страна на прокуратурата по случая продължава и до днес и специално за този тунел изпълнение на такъв тип дейности не може да се възложи докато не приключи разследването на вещите лица, допълни регионалният министър.

Тунелите, магистралите и виадуктите се обхождат с цел оглед всеки ден, каза Павлова и допълни, че ежегодни се отделят пари за маркировката и осветлението на тунелите. "Понеже много се спекулира за осветлението, такова има при всички тунели. Така че може да има единични изгорели крушки, но нямаме неосветени тунели”, заяви министърът. Тя обясни, че ситуационният център на пътната агенция е пускал съобщения за такива проблеми и е предупредил шофьорите да карат с повишено внимание.

Специално за тунелите в прохода "Витиня" Павлова обясни, че се намират в много влажен участък, като по скалата се стичат подпочвени води и настилката, особено през есента, е хлъзгава, което усложнява движението. Неспазването на дистанция често води до инциденти, посочи тя.

"Мерки за превантивен ремонт се извършват, но бюджет за цялостен ремонт, който да включва пълна подмяна на ел. инсталацията, подмяна на изолацията, за такъв тип инвестиции над 25 години няма поради липса на финансиране”, каза Лиляна Павлова.

"Средствата са огромни. За да се ремонтират само петте са необходими над 60 млн. лева. Надяваме се при добро изпълнение на бюджета малко по-малко да оправим и тунелите, така, както беше направено с магистралите", допълни тя.

По магистралите, заедно с виадуктите, още има участъци, които се нуждаят от ремонт и за които ще бъдат изразходвани стотици милиони, за да ги приведем към минимално изискуемите норми за безопасност, посочи още министърът.

Тя съобщи още, че в зависимост от времето официално готовността за зимния сезон ще бъде обявена от 1 или от 15 ноември, когато ще бъде спряна работата по пътни обекти и машините трябва да бъдат преоборудвани за зимно почистване. "Над 3500 машини трябва да имаме от 15 ноември нататък, към момента те са 1700”, каза още Павлова."Вървят националните ни заседания. Във всяка област се идентифицират най-критичните места, които обикновено са проходите”, уточни министърът.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. daskal
    #1

    Глупости! Десетки, стотици пъти тези и другите тунели на Витиня са били затваряни - за по-кратко и за по-дълго време. Ремонтите там просто не спират! Ако са били ремонти... Пак да припомня, пътуването в двете платна на магистралата открай-докрай между Ботевград и София е по-скоро изключение.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам