ЧЕЗ Електро дигитализира обслужването на клиентите си на свободен пазар

ЧЕЗ Електро дигитализира обслужването на клиентите си на свободен пазар

Доставчикът на ток в Западна България "ЧЕЗ Електро" е приключил първата фаза от мащабния си проект за модернизация и дигитализация на процесите по продажби, обслужване и закупуване на енергия на клиентите си от свободния пазар, съобщиха от компанията в сряда. Въвеждането на съвременните технологии в продажбата на електроенергия и обслужването на клиенти е започнало преди седем месеца, извършва се от "Некст Консулт" и се използва решението за управление на взаимоотношенията с клиенти Salesforce.

Решението за дигитализацията е взето заради освобождаването на електроенергийния пазар, на който принудително от 1 юли излизат 100 хиляди от общо над 1.7 млн. клиенти на дружеството. Става въпрос за малките фирми, но в перспектива същото трябва да се случи с всички потребители на електроснабдителните дружества.

"В една система правиш търговския договор, в другата вкарваш данни, за да може да се фактурира. Вечер търговците отчитат продажби в допълнителна система и по този начин ги следиш. Това беше крайно неудобно и не отговаряше на нашите бъдещи планове за задържане на клиентите на нашата територия и експанзия към другите територии", обяснява как са се случвали нещата в дружеството преди дигитализацията.

Затова е било решено да се търси интегрирано решение, което да обхване целия процес - от генерирането на лийд, преминаването през оферта и превръщането в потенциален клиент, до сключване на договор, от изготвянето на цени, доклади и отчети, през работа в реално време до поддържането на актуална информационна база данни. Такова се оказва Salesforce и с взема решение да се даде задачата на бизнес и ИТ консултантската компания "Некст Консулт", която е внедрител на тази система за българския пазар. Освен това работата на консултанта е позната на ЧЕЗ от прилагането на системата за търговеца на тока на свободния пазар на чешката компания - "ЧЕЗ Трейд".

Пъвроначалният етап на внедряването се фокусира върху продажбения процес, покупката на електрическа енергия, връзката между всички свързани процеси, управлението на документооборота и изключително важния цялостен поглед над продажбените звена по търговци, продукти и за всеки един клиент индивидуално, обяснява доставчикът на ток.

Плановете са да се разширява обхватът на системата със следващи продукти, продажби, следпродажбен бизнес и непрекъснато оптимизиране на бизнес процесите като предпоставка за успех, посочват от ЧЕЗ.

Споделяне

Още от Бизнес

Как оценявате кандидата на ИТН за премиер?