Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ЧЕЗ: Интерес от месечни фактури за тока имат само разносвачите им

50 коментара
ЧЕЗ: Интерес от месечни фактури за тока имат само разносвачите им
Клиентите на ЧЕЗ България ще са ощетени от връщането на месечното отчитане, тъй като компанията вместо да инвестира в оправянето на мрежата, ще трябва да даде парите за инкасатори и софтуер, ако Върховният административен съд (ВАС) се произнесе в полза на решението на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) от октомври 2008 г. за премахване на тримесечното отчитане в Западна България. Това заяви на първата си пресконференция в понеделник новият регионален мениджър на чешката компания за България Блахослав Файмон. От 1 октомври той замени на поста Любош Павлас, чийто мандат изтече.

Тримесечното отчитане бе разрешено от ДКЕВР в края на 2007 г. чрез промяна в общите условия на електроразпределителните дружества с клиентите им, но само ЧЕЗ експериментира и въведе по-дългия срок на засичане на електромерите от май 2008 г. Само пет месеца по-късно след силната негативна обществена реакция регулаторът реши да върне месечното отчитане, но ЧЕЗ обжалва пред ВАС. Мотивът на дружеството е, че новата промяна в общите условия е наложена от ДКЕВР без да е спазена процедурата по обществено обсъждане. На 15 октомври петчленен състав на съда ще заседава по проблема и най-късно в 30-дневен срок ще се произнесе с окончателно решение по казуса.

"Как да махна с лека ръка и да се откажа от 10 млн. лв., които вместо да се вложат в мрежата, която има сериозна нужда от инвестиции, ще отидат за месечни фактури и инкасатори“, каза Файмон. "Премахването на тримесечното отчитане е равно на две подстанции в София“, допълни той. По думите му интерес от месечното отчитане на електромерите имат само фирмите за отпечатването и доставката на фактурите, но не и клиентите.

Файмон коментира, че в същото време регулаторът, за да задържа цените на електроенергията, им разрешава едва 70 млн. лв. годишни инвестиции в мрежата при заявени от дружеството 90 млн. лв., а реално нужни 110 млн. лв.

“Регулаторът има право да утвърждава цената за пренос и инвестиционната ни рамка и, ако ние се движим в тях, наш избор е да обсъдим с клиентите договорните си отношения“, коментира Файмон. Той заяви, че си поставя за цел именно подобряването на комуникацията с клиентите. “Това че някой не е обяснил на хората както трябва ползите от тримесечното отчитане не значи, че трябва да се отказваме от идеята“, допълни новият регионален шеф на чехите, посочвайки, че европейската практика е за отчитане на шест месеца дори веднъж годишно.

Мениджърът на ЧЕЗ на няколко пъти акцентира върху това, че ДКЕВР действа в ущърб на клиентите, а компанията защитава техния интерес и че потребителите вече имат възможност сами да си избират размера на месечната вноска до засичане на реалната консумация.

Файмон не се ангажира с коментар как компанията ще постига баланс между инвестициите и цените на тока, които трябва да предложи от юли следващата година, посочвайки лаконично, че работата на ДКЕВР е да прецени приемливостта на тарифите и инвестициите. “Ние инвестираме повече от определените ни от регулатора рамки, но това не може да продължава дългосрочно“, допълни той, подчертавайки, че осъзнава сложността на този въпрос.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

50 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. !!!
    #52

    ОТ СТРАНА НА КРИМИНАЛНО РАЗХАЙТЕНИ И НЕКОМПЕТЕНТНИ МОНОПОЛИСТИ.В нормалните страни има Всеки Месец отчитане за Всеки Индивидуален Клиент /дом или фирма/.Има нормални Пощенски служби които си вършат работата без нужда от специални куриери.Има нормален съд и държавни институции които санкционират криминални монополисти и прочее мафиоти.Тези негодяи Дължат точно честно ежемесечно човешки-разбираемоотчитане на консумация и дължими суми."ЧЕЗ: Интерес от месечни фактури за тока имат само разносвачите им"

  2. чез
    #51

    дуфайте го

  3. баси
    #50

    ако в началото бяха дали таз възможност , всеки да си плаща 2-та месеца както иска , а после да изравни... Ама то нагли печалбари братко

  4. не е проблем
    #49

    ЧЕЗ има много сериозни проблеми в отношенията с клиентите. Тримесечното отчитане е едно от малкото наистина смислени неща и изобщо не е проблема!

  5. User na 4ez
    #48

    Питам ЧЕЗ защо не връщат на третия месец надвзетите суми, а ги прибират за следващите - съгласна съм, но да ми начисляват лихва за кредитирането

  6. Георгиева
    #47

    Смяната на електромери преди и изкарването им на улиците се извърши по списък. В община Панчарево електромерите на простосмъртните са на улиците а на богаташите със замъците са в именията им. Комините им не пушат,кабелите им са подземята и имат отделни касети в трафопостовете където самите те боравят с шалтерите. От 10 години плащат смешни суми за отоплението на замъците и басейните си. Докога обикновеният потребител ще плаща и техните кражби?

  7. че
    #46

    ЧЕЗ се опитва да влияе на решение на съда , като ги обстрелва през услужливи медии на които плаща прескъпи реклами и други бонуси.

  8. Соломон
    #45

    Бабината ви трънкина. Защо ще ви кредитирам с три месеца напред? Да не би на мен пенсията да ми я плащат в аванс на всяко тримесечие???... Идиоти!

  9. Бесен
    #44

    Категорично, отговорно и убедено твърдя, че всеки, който хвали 3-месечното отчитане, е подлога на ЧЕЗ, краде ток или е неспасяем олигофрен. Има един безспорен факт, който е достатъчен в подкрепа на горното. С въвеждането на 3-месечието сметките нараснаха чудовищно и абсолютно неадекватно спрямо сезона и консумираната електроенергия. Това е начин на лрутална измама и заблуда. За първите два месеца ти определят сметка близка до предишните, за да те избудалкат, след което ти режат главата с изравнителната.

  10. Наивник
    #43

    Защо никой не се сеща, че точно в София има хиляди които живеят под наем и тримесечното отчитане създава огромни проблеми както за тях така и за хазяите! Кой ще плаща загубите ако наемателят се е изнесъл преди месец и или са му удържали повече или въобше не е платил!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.