ЧЕЗ не се отказват от тримесечното отчитане на тока

ЧЕЗ не се отказват от тримесечното отчитане на тока

Компанията ЧЕЗ, която снабдява с електроенергия Западна България, няма готовност да се върне към ежемесечно отчитане на електромерите в указания от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) срок до края на март. 2009 г. Това съобщи на пресконференция в понеделник регионалният мениджър на компанията за България Любош Павлас.

Чешкото дружество ще поиска от регулатора да отмени решението си за премахване на тримесечното отчитане на потреблението като се аргументира с разходите, необходими за да се върне засичането на консумацията всеки месец и с това, че предлага на клиентите си сами да определят месечната си вноска.

Само първоначалните разходи на компанията за преминаване към едномесечно отчитане ще са 3.7 млн. лв. за наемане на инкасатори, които бяха съкратени миналия април, и за пренастройване на софтуера. Допълнително трябват по 10.8 млн. лв. годишно за заплати, за отпечатване и разпространение на месечните фактури и за поддръжка и оборудване на офиси, каза Павлас.

“По-добре е тези 14.5 милиона лева за първата година и по близо 11 милиона лева за всяка следваща година да се инвестират в мрежата, а не да се харчат за хартия и заплати на допълнителен брой отчетници. С парите, които ще бъдат похарчени само през първата година бихме могли да заменим 300 000 електромера с нови или да изградим 3 подстанции”, допълни регионалният мениджър на ЧЕЗ.

Освен това, според него, със стартиращата политика на компанията към клиента всеки ще може да си определи поносимата месечна сума за плащане. По думите му потребителят може да си определи и вноска от 0 лева, но после ще трябва да си плати реалната сметка за трите месеца.

Със сметката, която ще получи през януари, всеки клиент на дружеството ще получи бланка за деклариране на равни месечни вноски, която може да се изпрати със сумата, която всеки прецени, че отговаря на месечното му потребление, по пощата или по факс. Заявки ще се приемат и на телефон 0700 10 010 или на сайта на ЧЕЗ, съобщиха от дружеството.

По думите на Павлас дори всичките им клиенти да заявят нулеви плащания за първите два месеца, дружеството може да издържи до покриването на изравнителната сметка. Дори това ще струва на дружеството по-евтино от преминаването към едномесечно отчитане на електромерите, изчисли той.

От ЧЕЗ си признаха за свои пропуски при въвеждането на тримесечното отчитане и са допуснали грешки при разясняването на издаваните по-рядко фактури. “Поемаме пълна отговорност за това и се извиняваме на клиентите, на които сме причинили неудобство“, заявиха от компанията.

Павлас отхвърли обвиненията, че с плащането на равните месечни вноски се кредитира компанията. ЧЕЗ извадиха статистика, според която от началото на май 2008 г., когато бе въведено тримесечното отчитане, равните вноски са по-ниски от реалната консумация на електроенергия в 80% от случаите. На практика ЧЕЗ кредитира огромна част от клиентите си, посочиха от дружеството.

“Факт е, че потребителите заплащат в края на всеки месец, след като са ползвали електроенергия и в този смисъл сметките не са авансово събирани, тоест не предхождат ползването на услугата, а са прогнозни“, посочи още Павлас.

Близо 130 000 клиенти са декларирали промени в равните си месечни вноски, допълниха от компанията и определиха това решение като работещо за хората, които смятат, че реалната им консумация не отговаря на прогнозната.

В същото време основателните жалби от промяната в практиката за отчитане на електромерите били само 13 от общо 277 писмени възражения, посочиха от дружеството. Според тях не е регистрирана нито една грешка на софтуера при изчисляване на равните плащания.

Споделяне
Още от Бизнес