ЧЕЗ праща на клиентите си обяснения за ценообразуването на тока

Със следващите си месечни сметки битовите клиенти на ЧЕЗ ще получат и брошура с подобни разяснения как се формира цената на електроенергията , за какво и къде отиват всички такси, както и как да разчитат месечните си фактури. Това съобщиха в петък от компанията, снабдяваща с ток Западна България. Над 2 хил. нейни клиенти пуснаха жалби срещу дружеството заради високите си януарски сметки за ток. Същите оплаквания имат и клиентите на другите двама доставчика – ЕВН, снабдяващ Югоизточна България, и "Енерго-Про”, работещ в Североизточна България.

Потребителите недолостват от повишението на сметките, обяснявано от дружествата с по-дългия срок на отчитане по новогодишните прадници, по-студеното време през декември и поскъпването на тока с близо 14 на сто от юли 2012 г. Хорското недоволство обаче надхвърли границите на януарските сметки и възмущението преля върху наличието на такси за достъп,пренос и други компоненти в сметките извън чистата потребена енергия. Стойността на енергията е по-ниска от плащаните по нея такси и множество потребители поискаха те да отпаднат.

Раздробяването на цената на тока на отделни компоненти е по искане на Европейската комисия с цел клиентът да знае къде и за какво отиват парите му, но у нас се оказа, че това остава неясно за клиентите.

Затова и ЧЕЗ предприема кампанията "Бъдете информирани” за разясняването на съдържанието на месечната фактура. "Целта е отделните такси, включени в цената, както и начина на формиране на крайната сума, да станат ясни за всеки един клиент. Вярваме, че брошурата ще спомогне на потребителите  да разберат всички тарифи и добавки. Ще продължим разяснителната кампания с всички средства и усилия”, посочва Кремена Стоянова, изпълнителен директор на "ЧЕЗ Електро България”.

"От всички компоненти във фактурата на битовите потребители, за ЧЕЗ остава само цената за достъп и пренос през разпределителната мрежа, но значителна част от този приход разпределителното предприятие връща към НЕК за покупка на електроенергия за технологичен разход. Другите компоненти обаче, като цена за достъп до електропреносната мрежа, цена за пренос през тази мрежа, добавка за зелена енергия, цена за високоефективно комбинирано производство, невъзстановяеми разходи се събират от ЧЕЗ, но се превеждат на другите участници от веригата производство–пренос. Това са производителите на електроенергия, Електроенергийния системен оператор, Националната електрическа компания”, пише в съобщението на дружеството.

„"За ЧЕЗ остават едва 9% от фактурираната стойност. С тези постъпления компанията поддържа и подобрява клиентските услуги, инвестира и обновява електроразпределителна мрежа в Западна България”, допълва компанията.

Отделно нейни мениджъри ще се срещат с клиенти, за да отговарят на техните въпроси. Компанията е готова да работи заедно с гражданските, потребителските организации и институциите за осигуряване на повече информация и внасяне на яснота по фактурите и други въпроси, свързани с дейността ѝ.

Споделяне
Още по темата
Още от България