Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ЧЕЗ свали цената за повторно включване на тока

4 коментара
ЧЕЗ свали цената за повторно включване на тока

Близо четири месеца, след като Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВРV определи пределни цени за повторното включване на тока на некоректен абонат, който не си е платил сметката навреме, “ЧЕЗ Разпределение България“ реши да се съобрази с тях. В петък компанията обяви, че от 1 февруари 2009 г. ще свали цената си, която беше 40 лв., на постановената от ДКЕВР тарифа от 19 лв. за възстановяване на електрозахранването на прекъснат за неплатена електроенергия потребител от електрическо табло до 24 часа. За експресна услуга в рамките на 6 часа цената ще е 38 лева с ДДС.

От компанията обаче допълниха, че ще продължат да защитават позицията си, че определените от ДКЕВР в началото на октомври 2008 г. пределни цени на услугите за повторно включване на електрозахранването не са справедливи и ощетяват редовните ѝ клиенти.

По казуса има заведено дело във Върховния административен съд и от тримата доставчици, чийто мотив е, че въпросните цени не са предмет на регулиране, а се определят от компаниите. Заседанието на ВОС по жалбата е през март.

От ЧЕЗ посочват, че при определянето на цените за пускане на спрения заради неплатени сметки ток се взема предвид средното време за извършване на прекъсването и възстановяването, броя на служителите, извършващи манипулациите, разходите за транспорт, механизация, комуникации и всички други режийни разходи за един служител на дружеството. Според компанията тези разходи не се покриват от цената, определена от енергийния регулатор, и това се доказвало от резултатите от обществена поръчка за избор на подизпълнител за тази услуга в някои райони на Западна България.

Надяваме се, че в близко бъдеще ДКЕВР ще приеме цени на услугите, които ще покриват реалните разходи, посочват от дружеството.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. mayor
    #5

    pedaliiiiiiiiiiiiiiiii i pari iskate maykavi day ba

  2. Клиент
    #4

    A защо вземат такса за да те включат от единична на двойна тарифа при смяна на електромера ти с двойнотарифен? И това ли изисква допълнителни "разходи за транспорт, механизация, комуникации и всички други режийни разходи за един служител на дружеството"? Нали и без това ти вписват новите данни в компютъра, колко му е да впишат за нощната тарифа че започва от нула, например?!

  3. da vinci
    #2

    честито, вече се страхувах, че в тази държава няма мислещи хора. Но сигурно ви е тежко тук в това обкръжение.

  4. economist
    #1

    За жалост много хора у нас не разбират, че безплатни неща няма. От началото на годината тока се спира за неплащане едва след неплатена изравнителна сметка- т.е. на практика всеки клиент може да бъде кредитиран от ЧЕЗ близо четири месеца. Клиент,Ти явно вярваш на Телешоп, когато обещават, че получаваш и безплатни подаръци към основния боклук, който ти продават. Аз лично не искам от моите пари за ток да се взема за да се изключва и вклЮчва отново тока на някой, който не плащал четири месеца.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.