Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Членовете на ВСС ще се возят на луксозни "Шкоди"

2 коментара
Членовете на ВСС ще се возят на луксозни "Шкоди"

Висшият съдебен съвет (ВСС) обяви, че победител в търга за доставка на автомобил за нуждите на институцията е вносителят на "Шкода" "Еуратек ауто". Това е единственият автомобилен дистрибутор, който е подал документи за участие в поръчката за доставка на 13 лимузини за нуждите на ВСС и други 37 автомобили за цялата съдебна система.

 

Постигнатата цена за лимузините е 665.8 хиляди лева без ДДС за 13-те броя, което прави по 51 000 лева на автомобил (61 хиляди с ДДС). ВСС бе предвидил да плати 745 000 лв без ДДС за лимузините.

 

Моделът, с който ще пътуват членовете на съвета, е Skoda Superb (нова на оборудване Style) с двулитров бензинов двигател с компресор и турбокомпресор (TSI) и мощност 184 конски сили. Проверка на Mediapool показа, че офертата на "Еуратек" към ВСС не се различава от цените, на които компанията продава и на останалите си клиенти.

 

Още при обявяването на поръчката направиха впечатление екстрите, които ВСС иска да има в лимузините - автопилот, система за измиване на фаровете, система за следене на налягането в гумите, система против потегляне по наклон, навигационна система с карта за България, подгряване на предни и външни задни седалки, система за разпознаване на умора във водача, сензор за дъжд и други.

Най-силно впечатление направиха исканите бежови кожени седалки.

Детайлно разписаните изисквания за междуосието на автомобила, мощност на двигателя, екстри и големина на багажника (както и бежовите седалки) предизвикаха съмнения, че поръчката е нагласена. Проверка на Mediapool обаче показа, че в този клас има няколко фирми, които могат да предложат подходящи модела на тази цена – "Фолксваген", "Рено" и "Шкода".

 

Останалите 37 автомобила за нуждите на съдебната власт ще бъдат Skoda Octavia на цена от 41 000 лева с ДДС.

 

Освен от "Еуратек ауто" оферти са подали фирмите "Рив комерс" и "Салекс консулт импекс", чиято основна дейност не е дистрибуция на автомобили. Фирмите са били декласирани, защото не са подали информация, че разполагат със сервизи в София, Пловдив, Варна и Бургас.

В момента членовете на ВСС използват "Фолксваген Пасат", които са на малко над 5 години. Служебните автомобили вървят с шофьори на щат към съдебния съвет.

В началото на май ВСС се хвана да пише стратегия как да подобри енергийната ефективност на съдебната система. Това включва от поставяне на соларни панели върху покривите на съдебните палати до покупка на електрически автомобили. Една от причините е, че пътуването с коли с двигател с вътрешно горене излизало много скъпо. Въпреки тази констатация, ВСС реши да инвестира парите в бензинови коли с бежови кожени салони.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ivancho ivanov
    #2

    Поръчаното вътрешно и външно обзавеждане на колите на ВСС е стандатно, не е лускозно и подгряваните/охлаждани на седалкие, луксозно до смешно е искането за кожени седалки - това е истината!

  2. Преслав
    #1

    Сега Христо Иванов и недоразумението "Да,България" няма какво да плюят. От заглавието личи разочарованието в редакцията на Медияпул , но все пак вмъкват думичката "луксозни" за пред зомбираните ДСБ избиратели. Шкода -Сюпърб е луксозна "лимузина" , колкото "Медияпул" е "Ню Йорк Таймс" ...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.