Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Човешка грешка може да е причина за самолетната катастрофа в Русия

3 коментара
Човешка грешка може да е причина за самолетната катастрофа в Русия

Човешка грешка може да е виновна за катастрофата на руския самолет, която уби 71 човека, заявиха във вторник руските разследващи, след като установили, че пилотите не са включили отоплението на измервателните уреди преди излитането, което довело до погрешни данни за скоростта, предаде Асошиейтед прес.

Причина за катастрофата на пътническия самолет Ан-148 на Саратовските авиолинии може да са станали неверни данни за въздушната скорост на полета поради обледеняване на датчиците, предаде ТАСС. До този предварителен извод стигнали специалистите от Междудържавния авиационен комитет въз основа на предварителен анализ на информацията от бордовия самописец за параметрите на полета.


Въпреки механичните повреди в резултат от катастрофата специалистите са успели да извлекат от черната кутия данни за 16 полета на машината, в това число този, завършил с катастрофата. Във всички останали освен него отоплението е било включвано преди излитането.

Самолетът се блъснал в земята шест минути след излитането. На височина около 130-150 метра екипажът включил автопилота. Извънредната ситуация на борда започнала да се развива около 2 минути и 30 секунди след излитането на височина около 1300 метра и приборна скорост 465-470 км. В този момент черната кутия е фиксирала разминаване между показанията на индикаторите за скоростта. След 30 секунди разликата в показанията на датчиците достигнала примерно 30 км/ч, а на височина около 2000 м разликата станала още по-голяма, след което екипажът изключил автопилота и целият останал полет преминал на ръчен режим.

 

Показанията на индикаторите за скоростта силно се различавали - единият показвал 0 км/ч, другият - 540-560 км/ч. След това показанията на втория започнали интензивно да спадат - до 200 км/ч и по-малко, самолетът бил приведен в интензивно снижение (пикиране) под ъгъл 30-35 градуса. Преди удара в земята показанията за скоростта на единия от индикаторите продължавали да бъдат нулеви, а вторият показвал скорост 800 км/ч. 4-5 секунди преди сблъсъка се появил крен надясно, който достигнал 25 градуса.

Говорителката на Следствения комитет на Русия Светлана Петренко заяви, че след получаването на предварителния доклад на МАК за разшифрованите данни от бордовия самописец за параметрите на полета ще бъде проверена и тази версия за възможните причини наред с другите в рамките на криминалното разследване.

Продължава работата по разшифроването на данните от звуковия самописец.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Авакум Захов
    #3

    Поели са управлението със закуска. Като онзи със снегорина на летището преди време.

  2. Real ''Mickey''
    #2
  3. Лизи Гугуткова
    #1

    При такъв студ да не пусне системата да стопи леда, а бил много опитен набора, означава ...водка.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.