Чрез схема за източване на КТБ изчезнаха камиони за строежа на магистрали

Синдиците са завели дело за разваляне на сделката

Тези камиони са участвали в строежа на магистрала "Струма", но сега се издирват

Поредна мътна история около сделка с активи на фалиралата Корпоративна търговска банка (КТБ) затвърждава съмненията, че доразграбването ѝ продължава. Чрез познатата схема – продажба на активи без знанието на синдиците, този път са продадени камиони, които се ползват за строителство на магистрали.

Според БГНЕС камионите са продадени по 10 000 лв. вместо по 100 000 лв. Замесените в сделката фирми заявиха пред Mediapool, че информацията не е вярна, но отказаха да съобщят на каква цена са станали собственици на камионите.

Синдиците пък са завели дело в съда с искане за разваляне на незаконната, според тях, разпродажба на активи на фалиралата банка. По тази причина отказаха коментар по случая.

Последно камионите са били използвани за строежа на отсечката от Сандански до ГКПП "Кулата" на магистрала "Струма", която беше пусната за движение в последния ден на юли. Сега е трябвало да бъдат ползвани за довършването на участъка от Оризово до Димитровград на магистрала "Марица".

Сделката

Към момента изглежда, че основната роля в сделката принадлежи на лизинговата компания "Партнер Лизинг", която има кредити за над 133 млн. лв. от КТБ при затварянето на банката на 20 юни 2014 г., според публикуваните данни в "Биволъ".

На 28 декември 2012 г. "Агрокомплект" ЕАД сключва договор за лизинг за 31 тежкотоварни автомобила "Скания", един влекач и още една машина с "Партнер лизинг" АД за 2.56 млн. лв., става ясно от публикуваната от БГНЕС жалба на "Агрокомплект". Компанията е изплатила 362 944 лв. по него. Машините са заложени като обезпечение в полза на КТБ.

На 26 юни 2015 г. "Партнер Лизинг" сключва договор за цесия с "Хидропарк 2011", които купуват 16 машини, а "ИСА 2000" още 10 машини. Според агенцията това е станало на цена от 10 000 лева за камион при пазарна стойност от 40 000 - 50 000 евро.

Това категорично не отговаря на истината, каза Виталий Золотарьов, собственик на "Хидропарк 2011", пред Mediapool, но отказа да съобщи на каква цена са придобили машините.

Той уточни, че са спазили цялата процедура и са поканили официално "Агрокомплект" да се издължат, но те не са го сторили. Според търговския регистър компанията е собственост на регистрираното в Швейцария дружество "Рена", а управители са Искрен Цонев и Александър Грозев.

Изчезналите камиони

По думите на Золотарьов на 29 юли – два дни преди пуска на "Струма" към границата, те отиват да си приберат машините. Собственикът на компанията "Агромах", която строи магистралата, ги помолил да им ги оставят още два дни, за да довършат трасето.

Залоторьов и Инджов се съгласяват, но когато се връщат на 1 август, установяват, че 12 автомобила вече ги няма. В ход е издирвателна акция и три автомобила са открити в сервизи в Пловдив, Сливница и Ловеч, но останалите 9 са в неизвестност.

Нямаше как да не участваме в сделката, прави се предложение, изгодно е и участваш, обясни Золоторьов, който не вижда нищо нередно в нея.

Синдиците

Не така обаче смятат синдиците, които вече са атакували в съда както тази сделка, така и останалите, които според тях са неправомерни. Синдиците отказаха повече подробности заради течащите процедури.

Жалби в МВР и прокуратурата за сделката са подали и "Агропорект", и "Хидропарк 2011" - заради липсващите камиони.

"Агрокомплект" твърдят в жалбата си до прокуратурата, че с описаните действия е допуснато ощетяване на държавния бюджет чрез неплащане на ДДС, както и на кредиторите и вложителите на КТБ, тъй като на практика продадените на безценица камиони са собственост на КТБ чрез двата договора за особен залог, които не са изтекли.

Така печеливш от цялата схема се оказва "Партнер Лизинг". Дружеството има да връща 133 млн. лв. на фалирала КТБ. 99% от акциите на "Партнер Лизинг" се държат от "Мел финанс", което пък е собственост на регистрираното в Швейцария дружество "Сефинко Холдинг". Една акция е собственост на Илия Антонов Дончев, а управител е Гюнайдън Расим Рамадан, сочи справка в ДАКСИ

Според БГНЕС "Партнер Лизинг" е придобито от варненската колекторска фирма "Ес Джи Груп" ООД на Станимир Бургаски и Адам Сотков, а преди два дни управителят на "Партнер лизинг" Явор Нинов е сменен, което създава съмнения за замитане на следите от тази и други подобни "сделки" и ще направи почти невъзможно покриването на дължимите над 110 млн. задължения към КТБ.

Агенцията посочва, че колекторската фирма, която е специализирана в "събирането и цедиране на задължения" е започнала да разпродава на безценица и други активи, които реално са собственост на КТБ.

Сметките на "Агрокомплект" сочат, че само от сделката с камионите данъкоплатците и кредиторите на КТБ са изгорели с 1.5 млн. лв.

Споделяне
Още от Бизнес