Чужди езици в училище ще се учат с по-малко граматика и повече говорене

Чужди езици в училище ще се учат с по-малко граматика и повече говорене

Олекотена граматика в обучението по чужди езици от втори до седми клас с наблягане на разговорния елемент, предвиждат новите програми по чужди езици. Те са съгласувани с общата европейска езикова рамка, която предвижда в края на четвърти клас учениците да владеят съответния чужд език на ниво А1, а в края на седми клас- на ниво А2.

Програмите предвиждат във втори клас чужд език да се изучава два часа, в трети и четвърти клас – по три часа седмично, в пети и шести клас - по три часа и половина седмично и в седми клас - по три часа.

 

Министърът на образованието Сергей Игнатов коментира, че е важна тенденцията за "олекотяване на високата теория в полза на практиката, за да може учениците в края на седми клас да комуникират успешно на съответния чужд език".

 

Новите програми влизат в сила с утвърждаването на новия закон за училищното образование, който в момента се гледа в парламента, а новите учебници по чужд език за учениците от първи, пети и осми клас ще бъдат в употреба от учебната 2014-2015 година. Нови учебни програми има и по шестте предмета, изучавани в училище - английски, испански, италиански, немски, руски и френски.

 

В новите учебни програми по чужд език до 60 процента ще са отделени за новите знания, а 40 процента - за затвърждаването на знанията

 

Новата учебна програма по английски език предвижда транскрипцията да започне да се изучава поетапно от трети клас, а не както сега – от пети клас. Идеята е още в ранна възраст учениците да започнат да ползват речници, а не да четат думите по интуиция.

 

Според новата учебна програма по английски език около 45 процента ще се отделя за оценяването за работа в клас и за участието в час, за да развиват учениците комуникативните си умения. 20 процента ще е тежестта на оценките от домашните работи, а 10 процента - ще е оценяването по проекти в начален етап. По този показател в горен курс оценяването ще се повиши до 15 процента.

 

По повод хроничния дефицит на учители по английски език в последните години, образователният министър коментира, че засега системата се справя с проблема.

 

Според Игнатов недостигът вече се преодолява, защото все повече млади хора проявяват интерес към английската филология. Директори на училища обаче отдавна се оплакват, че най-трудно намират учители по чужди езици и информатика, тъй като с уменията си тези хора могат да си намерят по-високоплатена работа от учителската професия.

Споделяне
Още по темата
Още от България

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?