Олекотена граматика в обучението по чужди езици от втори до седми клас с наблягане на разговорния елемент, предвиждат новите програми по чужди езици. Те са съгласувани с общата европейска езикова рамка, която предвижда в края на четвърти клас учениците да владеят съответния чужд език на ниво А1, а в края на седми клас- на ниво А2.
Програмите предвиждат във втори клас чужд език да се изучава два часа, в трети и четвърти клас – по три часа седмично, в пети и шести клас - по три часа и половина седмично и в седми клас - по три часа.
Министърът на образованието Сергей Игнатов коментира, че е важна тенденцията за "олекотяване на високата теория в полза на практиката, за да може учениците в края на седми клас да комуникират успешно на съответния чужд език".
Новите програми влизат в сила с утвърждаването на новия закон за училищното образование, който в момента се гледа в парламента, а новите учебници по чужд език за учениците от първи, пети и осми клас ще бъдат в употреба от учебната 2014-2015 година. Нови учебни програми има и по шестте предмета, изучавани в училище - английски, испански, италиански, немски, руски и френски.
В новите учебни програми по чужд език до 60 процента ще са отделени за новите знания, а 40 процента - за затвърждаването на знанията
Новата учебна програма по английски език предвижда транскрипцията да започне да се изучава поетапно от трети клас, а не както сега – от пети клас. Идеята е още в ранна възраст учениците да започнат да ползват речници, а не да четат думите по интуиция.
Според новата учебна програма по английски език около 45 процента ще се отделя за оценяването за работа в клас и за участието в час, за да развиват учениците комуникативните си умения. 20 процента ще е тежестта на оценките от домашните работи, а 10 процента - ще е оценяването по проекти в начален етап. По този показател в горен курс оценяването ще се повиши до 15 процента.
По повод хроничния дефицит на учители по английски език в последните години, образователният министър коментира, че засега системата се справя с проблема.
Според Игнатов недостигът вече се преодолява, защото все повече млади хора проявяват интерес към английската филология. Директори на училища обаче отдавна се оплакват, че най-трудно намират учители по чужди езици и информатика, тъй като с уменията си тези хора могат да си намерят по-високоплатена работа от учителската професия.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
19 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Че то и досега така беше. Приоритет на говоренето. Но какво ти говорене, какви пет лева, децата трябва да пътуват поне веднъж през времето на обучението си до страна, чийто език изучават. Там ще падне говорене. Сега на някои трябва да им се измъкват думите с ченгел от устата. "Независимо от темата на разговора, става въпрос за пари" и това е.
Подготовка на слуги. С това ще се занимават училищата. Колкото по-малк знаеш, толкова по-леко те управляват.
Така ще бъде, след като нашите училища вече не подготвят висококвалифицирани кадри, а младежи, които в бъдеще да заминат в чужбина и да работят вискоквалифициран труд, на който не се навиват местните жители.
Ето едно изречение, написано без граматика, което напълно си се разбира: Tuu meni piipul ting det d gramur and d ortografi ar inportunt. Dis is not tru. Известно е също така, че може "овца" да се напише като "уфсъ" и пак ще се разбере. Защо тогава е нужна граматика и правопис изобщо?! Всеки ще си говори и пише каквото си намери за добре, и готово! Ще заприличаме на ония племена, които имали думи само за "едно" и за "много", нямали "две", "три" и други такива излишни думи. И като знаеш какво е смартфон, всичко си се нарежда идеално :)))))
Абсолютно правилно! Сомтаймс вин, сомтаймс люн! Фифти-фифти! Да живей простотията!
Език се научаvа спокойно и без кълvане на граматиката.
"Граматиката съвсем не е толкова важна за владеенето на езика" Типично чалгарско твърдение. Граматиката за езика е безкрайно важна
Още една стъпка към пълното затъпяване и осконяване на българската нация. Браво на ГЕРБ, че ще довършат започнатото преди 23 години от "демократите" - пълното унищожаване на българския език, род, култура и държавност.
Yes, "too many teachers who know how to write well, etc".
Вярно. Потопяваш се нон-стоп в един подходящ TV канал, или в някои стотина :) Наистина помага. Анонимен 21:37 | 24.09.2012 Граматиката съвсем не е толкова важна за владеенето на езика. Ако изучаваш съответната филология - може и да ти трябва, но за разговорен език изучаването на граматиката може и да ти пречи. Замислете се как децата за нула време овладяват родния си език без никаква граматика. И неграмотен да е човек, пак говори добре родния си език, без да е учил граматика. Най-добре се изучава език, чрез потопяване в езиковата среда. Когато всички около теб говорят на непознатия език - щеш не щеш ще го научиш, за да можеш да комуникираш с околните."