Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Да се надяваме, че ще бъдат наредени като хората. Нова технология за жълтите павета

7 коментара
Жълтите павета в София се пренареждат по нова технология с надеждата, че този път нещата ще станат като хората. Сн. БГНЕС

Пренареждането на малка част от емблематичните за София жълти павета се прави по нова технология. За да не се разместват блоковете, през 10-ина метра се поставят метални профили, които да ги задържат на мястото им. Те не се виждат, тъй като се намират във фугите между паветата.

Промяната в технологията се наложи, тъй като при първото пренареждате на настилката по бул. "Цар Освободител" в района на Народното събрание, тя се размести само за седмица, появиха се огромни фуги и пропадания.

Жълтите павета се редят по нова технология с надеждата този път да не се разместят. Сн. БГНЕС
Жълтите павета се редят по нова технология с надеждата този път да не се разместят. Сн. БГНЕС

За по-сигурно служители на Столична община са всеки ден на мястото на ремонта, за да наблюдават дали строители и надзор си вършат работата, както трябва. Това каза преди няколко дни и кметът Йорданка Фандъкова. И тя, и заместникът ѝ Ангел Джоргов се надяват, че това ще е второто и последно пренареждане на жълтите павета в злополучната отсечка пред парламента.

"Апелираме към изпълнителя също да упражнява контрол. Няма да се бърза, въпреки че ще се опитаме всичко да е готово за първия учебен ден. Да се надяваме, че този път паветата ще бъдат наредени като хората", обясни Джоргов в четвъртък, когато отиде да провери работата на строителите от "Трейс груп холд" в присъствието и на медиите. Той добави, че този път извадените павета се сортират внимателно, а след това се поставят с малки фуги и с добавянето на металните профили, които да ги застопорят на местата им.

Ремонтът трябва да приключи към средата на септември, но няма да се компромис с качеството за сметка на времето. Сн. БГНЕС
Ремонтът трябва да приключи към средата на септември, но няма да се компромис с качеството за сметка на времето. Сн. БГНЕС

Жълтите павета в центъра на София са част от проект за обновяването на тази част от града, който се изпълнява от "Трейс груп холд". Същата компания извърши и пренареждането на настилката на паркинга пред Народното събрание. Към момента там също могат да се видят разширени фуги и пропадания. Ремонт на ремонта там не се предвижда.

Извадените павета първо се сортират и след това се редят наново. Сн. БГНЕС
Извадените павета първо се сортират и след това се редят наново. Сн. БГНЕС

Пренареждането на жълтите павета започна миналата есен. Освен него "Трейс груп холд" извършва и ремонтите около храма "Св. Александър Невски", по улиците "Московска" и "Оборище", както и в района на Военния клуб.

Паралелно се ремонтират улиците "Иван Шишман" и "Шести септември". Изпълнител на тези ремонти е фирмата "Парсек груп".

Обновяването на центъра се финансира по оперативна програма "Региони в растеж". През март Европейската прокуратура извърши акция "Жълто паве" в София именно заради съмнения за злоупотреби по проекта.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ABV
    #7

    Работниците на "трейс" не трябва ли да са със защитни облекла и обувки? Какви са тези оръфляци?

  2. ABV
    #6

    Никой да не се надява мутротиквениците да сътворят нещо свясно! За 15 години във власта досега не се случвало нито веднъж!

  3. ABV
    #5

    Какво и е било лошото на старата "технология" и как е успявала да "задържа паветата" повече от сто години чак до идването на мутротиквениците и фънда?

  4. Александър Борисов
    #4

    А,защо контурите на всяко паве са фабрично оръфани ? Аз,като стар софиянец,си спомням,че старите павета бяха като изрязани! Истински качествен клинкер!

  5. анита киндергардън
    #3

    И малко по-лекичко като минавате с колата от там - плавно натискане на спирачките и бавно ускоряване, че Трейс Груп Холд няма да ги редят по 100 пъти!

  6. луд
    #2

    Ай стига с тез жълти павета. Сложете там нещо.

  7. someone
    #1

    Къде е битумната фуга и бетонната основа, герберастки, крадливи нekaдърници? А за некадърното ремонтиране на тм трасе в Княжево, което скоро също ще е за ремонт на ремонта в #Пълен абсурд във фейсбук.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.