Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Дълговете на БДЖ се редуцират с почти една трета

1 коментар
Дълговете на БДЖ се редуцират с почти една трета

Европейската комисия е разрешила на България да отпусне държавна помощ на "Българските държавни железници" (БДЖ) като опрости стари дългове за 172 млн. лв., които компания е натрупала преди влизането на страната в Европейския съюз. това съобщиха от Министерството на транспорта във вторник.

Така общите борчове на превозвача, които към момента са над 600 млн. лв., ще бъдат редуцирани с почти една трета.

Решението на главна дирекция "Конкуренция“ на Еврокомисията е, че поисканата от България държавна помощ за железниците е допустима. То е взето, след като миналата седмица транспортният министър Николина Ангелкова представи в Брюксел допълнителни анализи и аргументи за ускоряването на процеса за нотификация на държавната помощ за БДЖ, заради водените преговори с кредиторите на компанията за разсрочено плащане на дължимите главници и лихви по заемите.

В писмото за подкрепата за БДЖ, подписано от Герт-Ян Купман, заместник-генерален директор "Политики за държавна помощ“ в ГД "Конкуренция“ се уточнява, че "…по отношение на опрощаването на дълговете от 172 милиона лева, които БДЖ са натрупали преди присъединяването на България към ЕС през 2007 г., мога да Ви информирам, че на базата на предоставената информация от страна на българските власти, тази мярка изпълнява условията, заложени в Насоките за държавна помощ на железопътните предприятия, които предоставят основа за обявяването на отмяна на дълговете на доставчиците на ж.п. услуги, натрупани преди присъединяването към ЕС (или преди либерализация на сектора)“.

Ангелкова коментира, че разрешаването на държавната помощ за БДЖ е важно за предстоящата среща с кредиторите и облигационерите на железницата за възможностите за разсрочване на дълговете ѝ. Тя допълни, че предстои още доста работа да бъде свършена, за да се подобри финансовото състояние на компанията.

"Холдинг БДЖ и ние, като принципал на компанията вече показахме, че предприемаме конкретни действия за изпълнение на поетите ангажименти към кредиторите, като например редовното изплащане на дължимите месечни суми към тях и сме готови да продължим конструктивния диалог“, каза още транспортният министър, цитирана от пресцентъра си.

Одобрената държавна помощ ще даде глътка въздух на силно закъсалата държавна железница, която е застрашена и от продажба на активи, заложени като обезпечение по втория облигационен заем за 120 млн. лв., за да бъдат погасени просрочени плащания в размер на 76 млн. лв. за тази година. В края на май тази година бе решено да се продадат 25 дизелови мотриси "Дезиро" и над 3500 товарни вагони, с които е гарантиран кредитът.

Междувременно предишното правителство започна преговори с немския железопътен превозвач "Дойче бан" да поеме управлението на БДЖ именно за да не се стига до продажбата на подвижен състав на компанията. Не е ясно обаче дали служебният кабинет продължава тези разговори

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Иван Асенов Стоянов
    #1

    БДЖ съществува вече само по документи. Няма влак, който да тръгне или пристигне навреме. Хигиената е като преди 50 години /аз съм на 67 и помня това време/, скороста е по-ниска от тогава. И почти всеки ден става технически гаф или пожар или дерайлиране....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.