Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Дълговете на столичния градски транспорт надхвърлиха 80 млн. лв.

8 коментара
Дълговете на столичния градски транспорт надхвърлиха 80 млн. лв.

Докато общинарите спорят кой е виновникът за грешката с лихвата на “Карат С”, финансовото състояние на “Центъра за градска мобилност” (ЦГМ) продължава да се влошава. Дълговете на общинското дружество надхвърлят вече 80 млн. лв., съобщи зам.-кметът по финансите Дончо Барбалов в четвъртък на заседание на Столичния общински съвет (СОС) .

Размерът на гласуваната общинска субсидия за фирмата за тази година беше 90 млн. лв. От нея към момента вече са изплатени 86 млн. лв. Още 14 млн. лв. допълнително отпусна СОС за изплащане на стари задължения към превозвачите.

 

Въпреки че още през пролетта управляващите от ГЕРБ принципно решиха да бъдат прекратени всички договори с тримата частни превозвачи - “Карат С”, “Юнион Ивкони” и “Еридан Транс”, защото возят на цени по-високи от тези на общинския превозвач - “Столичен автотранспорт” засега няма изгледи това да се случи в близкото бъдеще.

 

След несполучливия опит с “Карат С”, при който частният превозвач трябваше да получи над 13 млн. лв. - 10 млн. лв. стари задължения и 3.3 млн. лихва, в момента не се водят преговори с нито един от частните превозвачи за прекратяване на договорите. Причината е, че все още не е сформирана общинската комисия, която да започне преговорите, каза Елен Герджиков, председател на СОС. Той очаква комисията да бъде създадена скоро.

 

Така вместо разваляне на договори, общинарите за пореден път дискутираха въпроса с отговорността за сбърканата лихва. Опозицията отново поиска оставките на зам.-кметовете по финансите Дончо Барбалов и на транспорта Любомир Христов. Според Владимир Кисьов от СДС недопустимо е отговорността да се понесе само от чиновник в ЦГМ. За случая беше уволнен зам.-директорът на дружеството Николай Костов, а шефът на звеното Методи Аврамов подаде оставка.

 

“Изпълнителният директор на огромно дружество не може да бъде наречен просто чиновник. Този човек получава заплата в размер на около 3750 лева, което не искам да сравнявам с моята, защото е смешно", каза столичният кмет. По думите ѝ този човек няма как да не носи отговорност за случващото се в дружеството. Според Фандъкова наложените наказания за предупреждение за уволнение на двамата зам.-кметове също са тежки, защото досега такова нещо не се е случвало.

 

БСП настоя назначените по случая общински комисии да излязат с писмен доклад от направената проверка около изчисленията на лихвата на “Карат С”, който да бъде представен на следващото заседание на общинския съвет. Това е единственият вариант, от който можем да излезем от този скандал, смята Желю Бойчев от БСП.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #8

    Минете покрай реконструкцията на Драган Цанков към моста с Граф Игнатиев. За да видите с очите си БЕЗПРЕЦЕДЕНТНОТО ХАРЧЕНЕ на нашите пари. ДОКОГА ЩЕ ТЪРПИМ ТИЯ АЛЧНИ, НЕКАДЪРНИ И КОРУМПИРАНИ ПРИШЪЛЦИ ДА СЕ РАЗПОРЕЖДАТ С НЕЩАСТНАТА НИ СТОЛИЦА?

  2. Анонимен
    #7

    ДДС 25% и социалистически път на развитие, оглавен от гарда на бившия диктатор! Вен(сере)мус, другари!

  3. Анонимен
    #6

    много се радвам, съвсем да фалира!

  4. Анонимен
    #5

    Станишев е виновен!

  5. Анонимен
    #4

    Затова не искат да се пронеряват паркинги и гаражи, или както се казва сега. За да не лъснат далаверите предизборно, нали?

  6. Анонимен
    #3

    В синята и зелената зона плащат всички , които паркират там. Живеещите плащат преференциално, т.е. доста по-малко. Но по-редовно.

  7. поп Грую
    #2

    Там отиват и парите от СИНЯТА и ЗЕЛЕНАТА зони,които се плащат само от живеещите в центъра на София,като че ли градския транспорт е само техен. Това е по признанието на самата кметица-даскалица пред в-к "24 часа"

  8. Анонимен
    #1

    Няма страшно и тях ще платим, като се издъни бюджета нека вдигнат такса смет и данък дгради и всичко ще е ок.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.