Данъчната проверка на скъпи коли с немски номера още не е приключила

Данъчната проверка на скъпи коли с немски номера още не е приключила

Данъчните още не са приключили проверката срещу схемата със скъпите возила със съмнителни немски номера.

Това става ясно от отговор на финансовия министър Владислав Горанов на въпрос на депутата от "Обединени патриоти" Николай Александров.

През юни Националната агенция за приходите (НАП) обяви, че проверява дейността на германски дружества, които отдават под наем автомобили от висок ценови клас на български фирми и граждани.

Става въпрос за возила с номера SHA, както и ВВ. От години у нас се шофират луксозни автомобили, за които се твърди, че са наети в Германия, като целта е да се избегне плащането на различни видове данъци.

Направени са проверки на две немски дружества – Eurolink D GmbH и Eurolink e. K. Inh Evgenia Nikova, които твърдят, че отдават под наем луксозни возила с чужда регистрация. И двете проверки обаче все още не са приключили.

До момента данъчните са направили служебни проверки в базите си от данни за декларираните сделки на двете фирми и са извършили анализ на проверките на шофьори на скъпи коли с немска регистрация. За целта инспекторите от НАП са работили по списъци, предоставени от полицията по нейни проверки, които са стигнали до собственик с наименование Eurolink.

Договорите за наем на скъпи коли с български клиенти са сключвани най-вече през 2013 г. и 2014 г., посочва министър Горанов. Проверени са известните адреси на двете фирми, но не са намерени данни за извършваната от тях дейност у нас.

Възложени са 162 насрещни проверки на граждани и фирми, ползвали автомобилите, като от тях до момента не са приключили три. При проверките е начислен данък при източника, за какъвто няма данни да е бил плащан. Възложени са 3 ревизии и 34 проверки на български фирми, които са сключили договори за наем на скъпите возила с немските дружества.

До Германия още през юни са изпратени две молби за предоставяне на информация за двете фирми, защото чрез тях се избягва задължението за регистрация на МПС. Освен това има съмнения, че дейността на дружествата реално се извършва в България, което означава, че те трябва да се регистрират по ДДС. До октомври НАП е пратила и две напомнителни писма до немските си колеги, но въпреки това още няма никакъв отговор, съобщава още Владислав Горанов.

Споделяне
Още от Бизнес

Защо името на премиера се свързва с аферата с къщата в Барселона?