Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Данъчни облекчения за екоколи най-рано от 2012 г.

7 коментара
Данъчни облекчения за екоколи най-рано от 2012 г.

В България трябва да има някакъв вид преференциални условия за внос на автомобили, които отговарят на високи екологични стандарти. Това заяви министърът на финансите Симеон Дянков по време на среща на индустриалците и министри на икономическите ресори, на която бизнесът обвини правителството, че не предприема никакви мерки за намаляване на вредните парникови емисии чрез ограничаване на вноса на стари автомобили или насърчаването на ползването на електро и екоавтомобили .

За нуждата от данъчни облекчения, които да насърчат вноса на екологичните и нови автомобили, за да се намали вкарването на стари коли втора ръка и превръщането на страната ни в автоморга, неведнъж е ставало дума в мандатите на предишните две правителства. Нито едно от тях обаче не направи нищо по въпроса.

Сегашният кабинет на ГЕРБ правел от четири месеца анализ на пазара на нови автомобили и на тези втора употреба, за да се види по какъв начин да се определят различните облекчения. Анализът ще отнеме още няколко месеца и най-рано преференциите могат да бъдат въведени от началото на 2012 г., уточни Дянков пред журналисти. Те ще важат както за нови автомобили, отговарящи на евростандартите 4 и 5, и електромобили, така и за по-старите, притежаващи високи екологични сертификати.

Ако не бързаше за среща в премиера Бойко Борисов, финансовият министър можеше да спести някой друг месец в проучването, тъй като Александър Миланов от БМВ представи статистика за структурата на автомобилния парк в страната. Според данните 87% от регистрираните в България коли са над 10-годишни, като за последните две години делът е нараснал с 4 процентни пункта. Пазарът на нови автомобили в България е 12 пъти по-малък от този в Чехия и 5 пъти по-малък от словенския, допълни представителят на дистрибутора.

Като вариант за решаване на проблема със замърсяваните атмосферата автомобили бизнесът предложи на правителството да увеличи таксите и данъците за коли с по-нисък стандарт от Евро 3. А за стимулиране на използването на електромобили може ДДС при покупката им да се възстановява на фирмите, а данъците за физическите лица, собственици на такива коли, да са по-ниски, смятат представители на асоциацията на индустриалците.

Уверени сме, че ще излезем от кризата, без да се наложи споразумение с МВФ, както в Португалия, или увеличение на данъците, както в съседни страни, заяви още Данков пред едрите предприемачи. Ако България продължи с политиката на фискална стабилност, ще стане по-привлекателно място за инвестиции от съседните страни, повтори стари свои прогнози финансовият министър.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ...
    #8

    Тези да не мислят, че хората чак толкова искат коли над 10 години, а не новички?Данъчни намаления си е по-нормален начин.

  2. Дядо
    #7

    Колите с ДВГ са динозаври. Още повече, че и лелеещите промени признават по-горе, че срокът им на годност е около 10 години. После "изпушват" в прекия и преносен смисъл на думата.И понеже - "не сме богати, за да купуваме евтини (?) работи", би било добре за нас, българите, да преминем направо на електромобили!

  3. Henry Ford
    #6

    Шеви Волт струва $41,000, Обама дава $7,000 отстъпка, но пак е много. За $34,000 ще си взема или БМВ или японска кола и ще ми дава почти същата икономия като хибрид. Тук в щатите изчислиха, че при сегашната цена на Тойота Приъс е необходимо да караш колата 15 години, за да устеш ефекта на икономията. Че кой тук кара една и съща кола 15 г. Четох за БМВ тройка - експериментален модел с ново поколение турбодизел - прави 50 мили на галон (1 миля е 1,6 км, а един галон е 3,8 литра). Това ми се струва

  4. bob
    #5

    нормално е таксите на колите да се вдигнат. за да се намалят малко катастрофите е уместно на всеки 2 год. всяко превозно средство да минава задължително на техническа проверка и пререгистрация. по този начин ще постъпват и повече финансови средства в хазната. може да се регулира малко и паркирането. който си плати годишен абонамент ще има право да паркира без проблем за съответната зона. за останалите глоби или плащане на час.

  5. Дедо Тошо
    #4

    Но у нас и другите коли са скъпи в сравнение с Щатите. Пазарът е малък, а и в цяла Европа са скъпи. Един Приус струва над 50000, при това е хибрид.

  6. El Kola- Nikakvi danaci
    #2

    El Kola- Nikakvi danaciDaje i darjavna subsidia trqbva

  7. del
    #1

    И къде са тези електро-автомобили?Няма ли да е по-добре да си построим завод и да си ги произвеждаме?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.