Данъчните ще преосмислят отношението си към клиенти и медии

Данъчните ще преосмислят отношението си към клиенти и медии

Данъчните администрации трябва да преосмислят връзката си с бизнеса, гражданите и медиите и да използват повече психологически принципи в комуникацията си. Около това становище се обединили висши служители на данъчните администрации и експерти от 35 държави на втората годишна конференция, посветена на доброто управление и сигурността на данните, провела се в Будапеща. Това съобщиха от Националната агенция по приходите

Директорът на стратегиите за дългосрочно планиране на данъчната дирекция в Норвегия Геир Ромунсет посочил, че в тяхната практика медиите и социалните мрежи са основен канал за комуникации в борбата с офшорните схеми за избягване на облагане.

Андреас Висмаер, професор от университета в Тилбург, пък смята, че ако данъчните администрации приемат данъкоплатците като хора вместо "заинтересовани страни", "потребители" и т.н.,  ще бъдат изненадани положително от постигнатия резултат.

"Данъкоплатците са хора с емоции, очаквания, спомени, мечти и специфично поведение. Ако данъчните администрации улеснят живота им, например с предварително попълнени формуляри, това може да доведе до по-добра данъчна култура“, посъветвал Висмаер колегите си

Според президента на Интраевропейската организация на данъчните администрации (IOTA) Франтишек Имерзе успешният принцип е администрациите да бъдат достъпни за медиите, които са основен посредник между тях и обществото.

Важно да се промени отношението към медиите - данъчните администрации трябва да разглеждат медиите като партньор вместо като враг. Медиите могат да бъдат много полезни, ако данъчните администрации променят мисленето си и приемат партньорския подход с тях, смята българският участник във форума Росен Бъчваров, директор "Комуникации“ в НАП Той обърнал внимание и на това, че медиите не могат да се разглеждат като хомогенни обекти.

"Различните видове медии, особено телевизията, изискват различни видове комуникации и информация от данъчните администрации.“, допълва той, цитиран в прессъобщението.

Друг важен момент, на който е било обърнато внимание на форума е необходимостта данъчните администрации да изградят канали за персонална комуникация с клиентите, извън масовата комуникация чрез медиите.

Споделяне
Още от Бизнес