Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Данъчните ще преосмислят отношението си към клиенти и медии

0 коментара
Данъчните ще преосмислят отношението си към клиенти и медии

Данъчните администрации трябва да преосмислят връзката си с бизнеса, гражданите и медиите и да използват повече психологически принципи в комуникацията си. Около това становище се обединили висши служители на данъчните администрации и експерти от 35 държави на втората годишна конференция, посветена на доброто управление и сигурността на данните, провела се в Будапеща. Това съобщиха от Националната агенция по приходите

Директорът на стратегиите за дългосрочно планиране на данъчната дирекция в Норвегия Геир Ромунсет посочил, че в тяхната практика медиите и социалните мрежи са основен канал за комуникации в борбата с офшорните схеми за избягване на облагане.

Андреас Висмаер, професор от университета в Тилбург, пък смята, че ако данъчните администрации приемат данъкоплатците като хора вместо "заинтересовани страни", "потребители" и т.н.,  ще бъдат изненадани положително от постигнатия резултат.

"Данъкоплатците са хора с емоции, очаквания, спомени, мечти и специфично поведение. Ако данъчните администрации улеснят живота им, например с предварително попълнени формуляри, това може да доведе до по-добра данъчна култура“, посъветвал Висмаер колегите си

Според президента на Интраевропейската организация на данъчните администрации (IOTA) Франтишек Имерзе успешният принцип е администрациите да бъдат достъпни за медиите, които са основен посредник между тях и обществото.

Важно да се промени отношението към медиите - данъчните администрации трябва да разглеждат медиите като партньор вместо като враг. Медиите могат да бъдат много полезни, ако данъчните администрации променят мисленето си и приемат партньорския подход с тях, смята българският участник във форума Росен Бъчваров, директор "Комуникации“ в НАП Той обърнал внимание и на това, че медиите не могат да се разглеждат като хомогенни обекти.

"Различните видове медии, особено телевизията, изискват различни видове комуникации и информация от данъчните администрации.“, допълва той, цитиран в прессъобщението.

Друг важен момент, на който е било обърнато внимание на форума е необходимостта данъчните администрации да изградят канали за персонална комуникация с клиентите, извън масовата комуникация чрез медиите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.