
Данъчните администрации трябва да преосмислят връзката си с бизнеса, гражданите и медиите и да използват повече психологически принципи в комуникацията си. Около това становище се обединили висши служители на данъчните администрации и експерти от 35 държави на втората годишна конференция, посветена на доброто управление и сигурността на данните, провела се в Будапеща. Това съобщиха от Националната агенция по приходите
Директорът на стратегиите за дългосрочно планиране на данъчната дирекция в Норвегия Геир Ромунсет посочил, че в тяхната практика медиите и социалните мрежи са основен канал за комуникации в борбата с офшорните схеми за избягване на облагане.
Андреас Висмаер, професор от университета в Тилбург, пък смята, че ако данъчните администрации приемат данъкоплатците като хора вместо "заинтересовани страни", "потребители" и т.н., ще бъдат изненадани положително от постигнатия резултат.
"Данъкоплатците са хора с емоции, очаквания, спомени, мечти и специфично поведение. Ако данъчните администрации улеснят живота им, например с предварително попълнени формуляри, това може да доведе до по-добра данъчна култура“, посъветвал Висмаер колегите си
Според президента на Интраевропейската организация на данъчните администрации (IOTA) Франтишек Имерзе успешният принцип е администрациите да бъдат достъпни за медиите, които са основен посредник между тях и обществото.
Важно да се промени отношението към медиите - данъчните администрации трябва да разглеждат медиите като партньор вместо като враг. Медиите могат да бъдат много полезни, ако данъчните администрации променят мисленето си и приемат партньорския подход с тях, смята българският участник във форума Росен Бъчваров, директор "Комуникации“ в НАП Той обърнал внимание и на това, че медиите не могат да се разглеждат като хомогенни обекти.
"Различните видове медии, особено телевизията, изискват различни видове комуникации и информация от данъчните администрации.“, допълва той, цитиран в прессъобщението.
Друг важен момент, на който е било обърнато внимание на форума е необходимостта данъчните администрации да изградят канали за персонална комуникация с клиентите, извън масовата комуникация чрез медиите.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент