Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Данъкът на "Порше"-баничарка ще скочи от 30 лв. на 420 лв.

За "Фолксваген Голф" от 1993 г. увеличението ще е с 13 лв. за година

5 коментара
Данъкът на "Порше"-баничарка ще скочи от 30 лв. на 420 лв.

Ден след като президентът Румен Радев наложи вето на повишаването на данъка върху старите автомобили, властите най-сетне обявиха разчети как промяната ще се отрази на хората от 1 януари 2019 г.

Досега за "Порше Кайен" от 2003 г., 250 киловата, е заплащан данък в размер на 30 лв., ако превозното средство е било регистрирано като товарен автомобил, тип "баничарка", с цел заобикаляне на закона, сочат изчисления на Националното сдружение на общините, от които не става ясно за коя община се отнасят.

С промените в закона от догодина тази "вратичка" се затваря и от 1 януари данъкът за такъв автомобил ще скочи до 420 лв., което е с 390 лв. повече. Причината е, че возилото некоректно е регистрирано като товарен автомобил и така е заобиколен законът, уточняват от НСОРБ. "Коректните собственици на такива "Порше"-та, които са ги регистрирали като пътни превозни средства, ще имат намаление в данъка – защото досега са плащали по 525 лв., а вече ще плащат 420 лв. (Евро 4)", заяви Даниел Панов, председател на сдружението и кмет на Велико Търново, избран от листата на ГЕРБ.

От сметките на Панов излиза, че в момента собственик на "Порше" – тип "баничарка" и на лек автомобил "Фолксваген Голф 2", произведен 1993 г., се плашали почти еднакъв данък. Годишният данък за "Голф"-а излиза 25.90 лв. и с промените за този автомобил ще се дължи 39.20 лв. Това е увеличение с 13.30 лв. на година или с 1.11 лв. на месец.

Въпреки че предложи промяна в облагането на автомобилите с цел въвеждане на екокомпонента, финансовото министерство отказа да представи каквито и да било публични разчети как ще се промени данъкът на гражданите. Оправданието бе, че ставките варират в широки граници и се определят от общините. Досега НСОРБ също отказваше да представи сметки, но заради засилването на социалното напрежение и протестите сдружението промени тактиката си с цел да успокои хората.

НСОРБ чрез председателя ѝ се включи в "екшън плана" на управляващите за реакция на протестите. Управата на организацията е поискала среща с президента Румен Радев, наложил вето на данъчните закони, за да му представи мотивите за необходимите промени в облагането на автомобилите. Преди ден това направиха и финансовият министър Владислав Горанов и шефката на бюджетната комисия в парламента Менда Стоянова, но Радев отказа да ги приеме с аргумента, че трябва да се обясняват на народа, а не на него. Не е ясно как държавният глава ще постъпи с НСОРБ.

Според Даниел Панов темата с данъка върху колите е силно манипулирана. Още през 2015 г. сдружението е гласувало концепция на изцяло нов Закона за местни данъци и такси. "С добрата комуникация с правителството в последните години успяхме да променим някои неща в закона, като едно от тях беше за данъка на автомобилите. Това е една от мерките, които ЕС прилага най-вече за чистотата на въздуха", каза Панов. По думите му промените са консултирани с всички общини у нас.

Кметът на Бургас Димитър Николов пък е предложил становищата на НСОРБ, касаещи законови промени, предварително да бъдат изпращани на президента, за да има ползотворна комуникация между институциите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Светлоносец
    #5

    С две думи думите на Пламен Димитров от КНСБ са лъжа или глупости " средно размера на данъка е с 10 лв." Като чуя 'средно се пада' и сменям програмата. "Средно аз и шефа ми вземаме 15000 лв. Аз получавам 1000 лв., а шефа 14000лв. Свинско с желе." Ами ако нямам Порше Каиен, а пикап с 150-200кв пак ще плащам 350-400 лв. вместо 30 лв. В цял свят коли над 20г. (Каквито са средната възраст на МПС) са РЕТРО КОЛИ БЕЗ ДАНЪК. ТАМ ОБАЧЕ НАЙСТИНА СА РЕТРО , А В БЪЛГАРИЯ И КУБА СА ЕЖЕДНЕВНИТЕ КОЛИ. Колко замърсяват

  2. Realist
    #4

    Що се правите на такива каквито сте си, бе герберасти? (т.е. некадърни антиумници). Дявол да го вземе, и в мошеничеството сте бездарници. Поучете се малко от А отбора на комунистите - те за 45 години поне малко от малко се бяха понаучили далаверските им действия да се прикриват с що-годе приемливи намерения. За вас и това е непостижимо!
    От както взехте властта, изметохте де що има ръководител или началник на някаква държавна службица. Та питам аз кой аджеба е зарегистрирвал джип Порше като баничарка

  3. Нато Натов
    #3
    Отговор на коментар #2

    Става дума за джип Порше Кайен, който си става за баничарка отвсякеде. Само че, нали преди години разкриха бандата с участието на сина на един от началниците в КАТ, които уреждаха срещу скромно възнаграждение тази врътка. И сега изведнъж се оказва, че практиката е продължила. Само че Менда и Влади не казват нищо по въпроса.

  4. Baraev
    #2

    И как точно става така спортна кола да се регистрира като баничарка? Щото и аз искам. Сега сериозно, изнася се информация за поредното нарушение на законите и пак няма наказан!? Така ли ще вдъхнат надежда за по-доброто у хората и така ли ще си върнат доверието на избирателите? После защо протестирали хората, че и се заблуждават, че видиш ли протестите им не били резонни, целяли само хаос, бсп стояло зад протестиращите, пазарни икономики, дрън дрън! Да кажат защо акциза у нас е с най-ниско ниво от цяла Европа! - и това ли не зависи от вас мършi управляващи? Да кажат кой лапа разликата в цената при по този начин позволената по-висока надценка, като горивата са ни най-скъпи в Европа!

  5. Чинчила
    #1

    Ами ако искаш да регистрираш поршето като баничарка, не е ли най-лесно и логично да задължиш собственика да махне задните седалки и регистрационният номер да е по-различен. Така поне е в белите страни. Ама нашите юнаци се правят, че не се сещат

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.