Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Държавата да дава по 5 хил. лв. за покупка на електромобил

0 коментара
Държавата да дава по 5 хил. лв. за покупка на електромобил

Държавата да финансира с 5 хил. лв. закупуването на електромобил с пари от фонда, акумулиращ преходи от продажба на въглеродни емисии, предложи в понеделник на пресконференция Индустриален клъстер "Електромобили" (ИКЕМ). Друг вариант е всяко физическо лице, придобило такава машина, да намали данъка върху доходите си с 25 % (но не повече от 5000 лв.) от нейната стойност.

Според организацията, за да се внедрят екологичните возила, които ще намалят значително изхвърляните от транспорта вредни газове в атмосферата, трябват държавни и общински стимули.

От една страна това би трябвало да са финансови стимули за производителите на електромобили и зарядни станции, от друга - бонуси и предимства за техните потребители, смятат от клъстера.

Поне 200 български фирми могат да изработват компоненти за електромобили. Вече има български батерии за електромобили, както и електродвигатели и регулатор на мощността, произведени у нас. Български фирми могат да правят зарядни станции за батериите на тези коли.

Предложението на ИКЕМ е за покупката на електромобил да не се начислява ДДС, както и собственикът да бъде освободен от данък върху колата за пет години, от такса за емисии на СО2, от покупката на винетки и от други такси.

Ако пък придобивката е на фирма, тя да я амортизира за 2, а не за 4 години, както е за обикновените автомобили, настояват от организацията.

Общината пък може да разреши на електроколата да се движи и по бус- лентите, да има запазени места и да паркира безплатно в синята зона, да има безплатно запазено място пред дома си с възможност за инсталиране на зарядна колонка и др.

Столичният общински съветник Мартин Заимов заяви, че се очаква паркирането в "Синя" и "Зелена" зона да бъде безплатно за електромобили, те може да бъдат и освободени от данък.

Между 2.5 и 3 лв. струва 100 км преход за кола, задвижвана с електричество, заяви Илия Левков, председател на УС на Българската асоциация електрически превозни средства. При икономичен автомобил с бензинов или дизелов двигател това ще струва двадесетина лева, изчисли Начо Халачев, член на асоциацията.

Зареждането на батерията на електродвигателя продължава между три и осем часа.

ИКЕМ са разработили проект за трансформация на традиционен двигател в електрически за 7-8 хил. лв. Вече текат тестовете на преработен автомобил "Фиат Пунто", като първите данни от тях дават основания за оптимизъм, посочи Левков. Основните компоненти, използвани в колата - двигател, батерии, контролери и т.н., са българско производство.

Бе представен и автомобил рено със слънчев панел на покрива, който акумулира около 2 киловолта дневно

Целта на асоциацията е през следващите три години в страната да има 10 хиляди електромобила и минимум две хиляди зарядни станции.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.