Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Държавата е дала над 80 млн. лева на медии и пиари за реклама на еврофондовете

Тройната коалиция и кабинетът на Борисов плащали средно за година по 12 млн. лв., а Орешарски - "скромните" 7.7 млн. лв.

3 коментара
Държавата е дала над 80 млн. лева на медии и пиари за реклама на еврофондовете

Държавата е изхарчила 80 168 571.72 лева европейски средства от 2007 година досега за медии и пиар агенции за разгласяване и реклама на еврофондовете. Това показва справка на Mediapool от публикуваните в петък от правителството данни.

 

Най-много пари са дадени за рекламиране на Програмата за развитие на селските райони – над 35 млн. лв. (35 255 683 лева) или 44% от всички средства. През пролетта на миналата година изтекоха скандалните записи от среща в Банкя на бившия премиер Бойко Борисов с тогавашния земеделски министър Мирослав Найденов и градския прокурор на София по същото време Николай Кокинов. От този разговор недвусмислено се разбра, че парите за реклама на еврофондовете се насочват по изключително непрозрачен и субективен начин към определени медии.

 

Според данните, публикувани от правителството "Орешарски", показват ясно, че неговите предшественици са харчили много повече за медии и пиар агенции. От 1 януари 2007 година до 30 май 2013 година са дадени над 72 млн. лв. (72 464 876.72 лева). В тази сметка се включват договорите, сключвани от три правителства – на тройната коалиция, на кабинета "Борисов" и на служебното правителство. Или средно за година около 12 милиона лева.

 

Правителството на Орешарски е успяло да сключи медийни и пиар договори за 7 703 695 лева за една година и два месеца.

 

Справката сочи още, че на далечно второ място след Програмата за селските райони по изхарчени пари е рекламата на Оперативна програма "Околна среда" (ОПОС) с 11 803 053 лева (за всичките 7 години), а на трето е Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" с 9 499 488 лева.

 

За рекламиране на постиженията с европейските пари за българските региони са отделени 6 873 401 лева.

 

Прави впечатление, че възможностите на важната програма "Техническа помощ", която се занимава с отпускане на средства за подготовката на проекти за кандидатстване по европейски проекти, са разгласявани едва с 3 783 265 лева.

 

бТВ и Дарик радио с най-много приходи от договори за седем години

 

Най-много пари за рекламиране и разясняване на оперативните програми по директни договори за седем години (от 2007 до средата на 2013 г.) са взели бТВ и Дарик радио. бТВ е получила сумарно около 4.805 млн. лв., а Дарик радио - 4.608 млн. лв. Следва Нова телевизия с 4.280 млн. лв., държавната БНТ - 2.099 млн. лв. и на четвърто място е ТВ7 - с договори общо да 1.873 млн. лв.

 

Националното радио е получило 1.695 млн. лв.

 

В тези число не се включват и сумите, дадени за други медии в групите "бТВ медиа груп", и "Нова броудкастинг груп". Не са включени и приходите от договори, сключени с продуцентски и други компании.

 

 

"България он еър" и ТВ7 първи по приходи по времето на Орешарски

 

Най-много пари за промотиране на еврофондовете по време на мандата на правителството на Пламен Орешарски са насочени към телевизията и радиото на "Химимпорт" "България он еър" – 1.169 милиона лева. С почти същите приходи е близката доскоро до Цветан Василев и Делян Пеевски ТВ7 с 1.05 милиона лева. Трета по приходи е бТВ с 1.019 милиона лева.

 

Обществените радио и телевизия (БНР и БНТ) също имат добри доходи от рекламиране на оперативните програми на ЕС. БНТ е четвърта със 759 000 лева или значително повече за една година, отколкото средно на година при предишните две правителства. Дарик радио е на първо място от радиата с 566 000 лева, а БНР е с приходи от 513 000 лева.

 

На последно място от по-големите медии е Нова телевизия с 480 000 лева.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. StefanK
    #3

    Парите за реклама - милиони, а резултатите в земеделието плачевни.Има ли поне едно нещо в държавата,което да е наред? Не трябва ли, да се избавим от този политически "елит",който пилее националния капитал само за реклами,охолство и разкош?

  2. Бомбе
    #2

    Раздал каквото могъл. Жалкото е че не са наблегнали на "подготовката на проекти за кандидатстване по европейски проекти". На мен ми се вижда най-смислено.

  3. Mинчо
    #1

    Някои яко са папкали и лапкали.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.