Собственикът на релсите и системите за управление на влаковото движение – Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), ще може да извършва превози. Това предвижда проект на промени в Закона за железопътния транспорт, публикуван в петък от транспортното министерство за обществено обсъждане. Текстовете на практика отварят пътя към създаването на нов държавен жп превозвач, който би могъл да отнеме функциите на БДЖ. От НКЖИ обаче отричат да обмислят такава възможност на този етап, а от транспортното министерство мотивират промените с коректното прилагане на европейските директиви.
Превозвачът БДЖ и собственикът на релсите НКЖИ са отделени в различни компании през 2001 г. Досега действаше забрана НКЖИ да извършва превози, тъй като в ЕС има изискване за отделно счетоводство на дейностите, свързани с предоставянето на транспортни услуги и на тези, свързани с управлението на железопътната инфраструктура. Според Директива 91/440/ЕИО обаче това разделение може да е в рамките на едно и също предприятие.
Законовите промени на практика дават възможност на НКЖИ да кандидатства за лиценз за жп превозвач и да предоставя транспортни услуги. "Не мога да коментирам темата преди текстовете да минат на одобрение от Народното събрание", каза пред Mediapool генералният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев. Той отрече текстовете да са съгласувани с неговото дружество, както и НКЖИ да чертае планове за навлизане в бизнеса с жп превози. Това е много далечна опция предвид факта, че БДЖ има договор с държавата за превоз на пътници до 2025 година, каза Ламбрев. Пазарът на товарни превози, който е либерализиран и вече има няколко конкуриращи се дружества, пък ще отиде изцяло в частни ръце след предстоящата приватизация на "БДЖ Товарни превози".
Дългът на БДЖ към Световната банка преминава към НКЖИ
Шефът на НКЖИ каза, че по-важната тема за тях в момента е как да съберат дълговете си от БДЖ. За използване на железния път пътническите и товарните превози дължат на НКЖИ над 105 млн. лева. Собственикът на релсите е на път да приеме предложението за размяна на дълг срещу собственост. Досега не бяхме склонни на този вариант, защото нямаше точна оценка на стойността на многото имоти, с които БДЖ разполага и ни предлагаше в замяна, каза Ламбрев. Сега независими оценители изчисляват стойността на сгради и терени, които могат да преминат в активите на НКЖИ и да послужат за закрепване на финансите на дружеството.
Това е много важно поради още една причина. Дългът на БДЖ от 1995 г. за 80 млн. долара от Световната банка ще премине към НКЖИ, съобщи за Mediapool Милчо Ламбрев. БДЖ спря през лятото да обслужва дълга, който е държавно гарантиран. Банката активира гаранцията, а финансовият министър Симеон Дянков спря субсидията на БДЖ като дисциплинираща мярка. Последва двумесечна разправия между БДЖ и финансовото министерство, която приключи с оставката на изпълнителния директор на "Холдинг БДЖ" Йордан Недев. Мотивите на БДЖ за необслужването на заема бяха, че през 1995 г. НКЖИ и БДЖ са били едно дружество и по-голяма част от сумата 80 млн. долара за били за инвестиции в жп инфраструктурата, а не в превозите. Дянков възстанови субсидията на БДЖ след като дружеството предостави списък с всичките си имоти, които могат да се използват като обезпечение по заема от Световната банка – почивни станции, складове, централата в София и т.н. Сега част от имотите ще преминат към НКЖИ, а компанията ще поеме плащанията към Световната банка още от декември.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
17 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
тоя е нагъл,продажен тип.нищо не свърши за жп инфраструктурата.незабавно да му се направи ревизия и проверят всички обекти - на кого ги е дал,защо .повечето от фирмите работещи около него нямат ресурси за този вид строителство.
Най-после се намери точният терминатор на "БДЖ" в лицето на Владимир Владимиров.Енергийната мафия е доволна!Остава народа да си каже последен думата на предстоящите парламентарни избори.Нека Б. Борисов анонимно се повози на влак и след това съм сигурен,че ще бие шута на дуото Московски-Владимиров.
И като вземе НКЖИ почивни станции и складове от БДЖ с какво ще плати на Световната Банка? С тухли и керемиди или с допълнителна субсидия от данъкоплатците (каквато на БДЖ е по-трудно да се даде защото е търговско дружество, а не квази-правителствено звено като НКЖИ)?
БДЖ трябва да продаде всичките си почивни станции и сгради и да наеме само толкова колкото използва (след конкурс, а не задължително продадените преди това - особено за централата и почивните станции не е задължително да са същите). …
С парите да си плати колкото може от дълга на НКЖИ.
Вместо това купищата имоти остават на разпореждане на държавната администрация (този път в НКЖИ). Защото идват избори, а социално-популистки настроените избиратели не обичат думите "приватизация" и "частна собственост". Нека си гният сградите в НКЖИ, да не би да се мине нещо обществото, пък после ще си плати и за ремонти и за саниране и за охрана и за персонал и за всичко.
С какво ще ги извършва тези превози? С ДМ-ки.
В пирамидата БДЖ се краде като за последно. Очевидно е че БДЖ е във фалит. Защо им разрешават да харчат пари и да симулират активност? Защо от телевизията не излъчат един репортаж от която и да е гара за да покажат пристигащите и заминаващите влакове с по едно две ръждиви вагончета?
Е как ще има коментари като ги трият..
Очевидно е, че се подготвя фалитът на Холдинг БДЖ и прехвърляне на функциите му към ДП НКЖИ. Неслучайно продължиха и договора на комсомолеца Владимиров като шеф на борда на директорите на БДЖ. След като направи толкова много за фалита на националния превозвач, сега му дават възможност и да го оформи окончателно. Разбира се, само след десет месеца, комсомолецът ще стане следствен и той го знае, затова отсега подготвя отлитането си за Виена, а може би и по-далеч.
Преливат от пусто в празно.
http://www.news359.bg/2012/07/12/saobshtenie-otnosno-koruptsiyata-v-bdzh/
Съобщение относно корупцията в БДЖ
12.07.2012 23:19 0
Автор: Бисер Иванов
Уважаеми дами и господа, обръщаме се към Вас като стожери на гласността и законността. Искаме да Ви уведомим за безцеремонните корупционни действия и конфликт на интереси от страна на управителите на БДЖ товарни превози Пламен Джуров и Ивайло Иванов. Молим Ви час по-скоро да уведомите министър-председателя /но не министъра на транспорта, защото …
той прекрасно знае всичко/ за безобразията на двамата управители.
1. Попитайте го защо българската общественост не е информирана, че от няколко месеца тече разследване на ДАНС и криминална полиция срещу двамата управители за корупция, за източване на ДДС и за източване на държавния резерв от гориво?
2. Защо управителите не са отстранени докато тече разследването, а същевременно те трескаво заличават и унищожават уличаващи ги документи и уволняват служители, притежаващи уличаваща ги информация.
3. Какво наложи това, че двамата управители прогониха двата най-големи клиента-Лукойл и Порт Бургас и по този начин драстично свалиха цената на предприятието за предстоящата приватизация? В момента управителите правят всичко възможно да прогонят и друг голям клиент – ОМВ. Така те саботират продажбата на БДЖ товарни превози.
4. Защо управителите доведоха до над 7 милиона загуби за предприятието за първите 6 месеца на годината?
5. Защо управителите съзнателно не предприемат действия за събиране на вземанията от клиенти, които от началото на годината вече са за над 2 милиона? Като най-големите длъжници са Каолин и мините на Христо Ковачки.
6. Защо управителите масово правят процедури за доставки и услуги до 10 хил. лева с 3 оферти, 2 от които са фиктивни? Да се направят насрещни проверки на всяка от тези 2 фиктивни оферти от фирми. Лесно е да се установи, че само от тези малки обществени поръчки, Джуров и Иванов си докарват по около 20 000 лева на месец. Във фирмата двамата управители са известни с прякора „КОРУМПЕТАТА“.
7. Защо монтираните на локомотивите джипиеси за над няколкостони хиляди лева са напълно безполезни и защо не се провери тази сделка? Големите кражби на гориво продължават.
8. Защо управителите се изживяват като наказателна бригада и вместо да управляват, те ходят лично да правят показни и напълно безполезни акции за лов на крадци? По този начин се опитват да отклонят общественото внимание от истинските проблеми на БДЖ.
9. Знае ли министър-председателя колко случаи на самоубийства, смъртни случаи от инфаркти, инсулти и страхови неврози вече има в БДЖ? Не си ли дава сметка, че БДЖ става българския аналог на Франс Телеком поради царящия страх и ужас в момента? Джуров и Иванов ежедневно уволняват неудобни на тях хора и назначават нови, верни на тях служители. Психологическият тормоз от страна на управителите над служителите в централата е ежедневен. Вече има заведени няколко съдебни иска за психологически тормоз на работното място срещу Пламен Джуров.
10. Защо след като разбиха и разделиха стотици семейства управителите назначават цели семейни кланове, приближени на тях? Не е ло това страшен конфликт на интереси? Най-фрапиращия случай е назначаването на баща, син и дъщеря, които са лични бодигард, шофьор и преводач на корумпето Джуров.
11. Изпълнителния директор Йордан Недев отдавна иска да уволни двамата управители поради некадърност и данни за корупция, но над тях има чадър. Управителят Пламен Джуров е психически неуравновесен и почти ежедневно крещи по коридорите и заплашва служителите с физическа саморазправа. Стигна се дори сбиване между Джуров и Недев – това е позорно.
12. Защо министър-председателят не изпрати независим международен одитор,
който да направи независим одит на законосъобразността и целесъобразността на действията на управителите, които трябва да защитават интересите на държавата и този одит да установи дали са на лице конфликт на интереси, безстопанственост и корупционни действия. Или поне да изпрати Сметна палата или БОРКОР – далаверите в товарни превози са много по-големи от тези в пътнически превози. /news359
Какво по вид и колко в тонкилометри се превозва за една година?