Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Държавата плаща 131 млн. лв за поддръжка на три магистрали

2 коментара
Държавата плаща 131 млн. лв за поддръжка на три магистрали

Агенция "Пътна инфраструктура" стартира обществените поръчки за избор на изпълнители за поддържане на автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Марица" за следващите 5 години. Прогнозната стойност на поръчката е 131.2 млн. лв. без ДДС.

Обществената поръчка е в пет обособени позиции. Две са а "Хемус". Първата позиция е магистралата на територията на София и Ловеч, а стойността е 35 млн. лв без ДДС. За територията на Варна и Шумен стойността е 18.7 млн. лв. без ДДС.

Обявени са две позиции за "Тракия". Първата е за територията на София, Пазарджик, Пловдив за 49.3 млн. лв. Втората е за Стара Загора, Сливен, Ямбол и Бургас на стойност 11.8 млн. лв без ДДС.

За поддръжката на "Марица" държавата планира да изхарчи 16.4 млн. лв. Оферти ще се приемат до 23 август тази година.

Държавата планира да изхарчи още около 600 млн. лв. за поддържането на останалите пътищата в страната през следващите пет години.

Министърът на регионалното развитие Николай Нанков беше обещал поръчките да бъдат обявени най-късно до края на 2017 г., но се забавиха с близо половин година по неясни причини. Това породи напрежение в бранша и слухове за договорки с любими до властта компании. Досега договорите с пътноподдържащите фирми бяха четиригодишни.

Търговете за поддържане на пътища се чакат с нетърпение от бранша, защото това са гарантирани пари и работа за пет години напред. Затова прогнозите са в тях да се включат всички в бранша. Обикновено това са обединения между големите в пътния бранш и по-малки местни фирми.

В последните години се наложи практика на пътноподдържащите фирми да се възлагат и допълнителни поръчки без търг и конкурс и така се разпределят по не особено прозрачен начин още между 100 и 300 млн. лв. годишно от държавния бюджет.

През тази година без търг беше възложен ремонтът на част от магистрала "Тракия" на пътноподдържащата държавна фирма "Автомагистрали", която на своя страна го превъзложи на "ИСА 2000".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #2

    Ако на търговете за обществени поръчки се допуснат медиите, хората ще престанат да ги възприемат като корупция.

  2. е за такива работи е по-добре да ис има държавни фирми. Кoгато има гартантирана нужда! И много пари за харчене! дори да има скрита безработица в тях, ще си вършат работата много по-евтино от обществнеите поръчки под контрола на ДПС, ГЕРБ и КОЙ! Но позволих си да забравя, че СОРОС, ИПИ и САЩ заклеймиха държавната собственост като не достатъчно грабителска и недостатъчно източваща! 130-те милиона ми се струват много! Без значение точно КОЙ ще ги получи като порции!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.