Държавата предлага реклама на туризма по райони

Държавата предлага реклама на туризма по райони

Да се обособят туристически райони, които с атрактивни имена да бъдат рекламирани по международните борси като регионален продукт, предлага Държавната агенция по туризъм на Националното сдружение на общините в Република България (НСОРБ) и на туристическите организации. Това съобщи в сряда председателят на  агенцията Анелия Крушкова на среща с браншовици.

Идеята е от есента да се обособят 19 такива регионални туристически марки според предпочитанията на чуждите туристи. Според Крушкова например Черноморието може да бъде рекламирано като Българската Ривиера, Националният парк Витоша да се презентира като отделен продукт, София също трябва да бъде представяна обособено, както и Велико Търново и останалите стари столици на България да бъдат обособени в отделен туристически продукт. Шефката на туристическото ведомство смята, че специално внимание трябва да се отдели и Пирин, Рила, Централен Балкан. Възможни са продукти като Балкания, обединяващ Трявна и Тетевен, Средногорие, Долина на розите, Тракийски перли.
Крушкова акцентира и върху необходимостта да се рекламират туристически райони с потенциал за развитие като Западните и Източните  Родопи, Странджа, Добруджа, Северозападен Балкан, Дунавското крайбрежие и Кюстендил, определен като СПА-перлата на България.

Опитът при представянето по този начин на туристическите борси е заимстван от Австрия, която участва във всички международни изложения само с туристически продукт, обясни Анелия Крушкова.

Тя поиска от браншовите организации да обсъдят и въпроса за задължаването на всички участници от българска страна в международните туристически изложения да остава до края им. В момента се получава така, че към края на проявите посетители на български щанд няма от кого да бъдат обслужени.

Идеята за туристическото райониране бе одобрена от председателя на Асоциацията на хотелиерите и ресторантьорите Благой Рагин. Той обаче постави въпроса в проблемите с визите на туристите от съседните на България страни, концесионирането на летищата и развитието на инфраструктурата. Той призова да се проведе среща с министрите Асен Гагаузов, Петър Мутафчиев и Ивайло Калфин, на която да бъдат обсъдени тези въпроси, влияещи пряко върху развитието на туризма.

Още от Бизнес

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?