Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Държавата ще строи заедно с бизнеса ТИР-паркинги край магистралите

5 коментара
Държавата ще строи заедно с бизнеса ТИР-паркинги край магистралите

Изграждането на паркинги и зони за паркиране на тежкотоварни автомобили по междуградските пътища ще става на принципа на публично-частното партньорство. Това обяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на среща с браншовите организации, цитиран от ведомството му.

В момента страната ни разполага само с 40 подобни паркинга, които са крайно недостатъчни, коментира Московски. Предвижда се броят им да достигне 100-120, като до средата на следващата година спешно ще бъдат изградени около 20 такива зони.

 

Паркингите ще се строят на базата на публично-частно партньорство между транспортното и регионалното министерства и бранша. Местата на новите зони за паркиране ще бъдат съобразени с възловите места на засилен трафик, където отбиването е наложително. Регионалният министър Лиляна Павлова уточни, че паркинги от този тип вече се изграждат по магистрала "Тракия" и има готовност за строеж по останалите критични точки.

 

Предстои въвеждането на допълнителни ограничения за движението на тежкотоварни автомобили в страната. Това ще стане факт след приключване на анализ от междуведомствен експертен екип в срок до 10 дни, съобщи още Московски.

 

Транспортният министър обяви мерките като не особено популярни, но необходими заради безопасността и сигурността по пътищата. Ограниченията ще се въвеждат поетапно – например през празниците и уикендите, а след изграждането на паркингите ограничението ще бъде въведено целогодишно, каза министър Московски.

 

Експертният съвет ще предложи в кои часовете и дните ще бъде забранено движението на тежкотоварни автомобили. Запазват се съществуващите забрани за движение на камиони през летните месеци. Представителите на браншовите организации подкрепиха направените предложения и заявиха готовност да участват в публично-частното партньорство. Тези мерки целят облекчаването на трафика по националната пътна мрежа и намаляването на предпоставките за възникване на пътнотранспортни произшествия.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #5

    За да мине магистрала или път покрай някое село, а не през него както е било досега, трябва да се засегне кажи-речи половината от землището му. За изнасяне от град(че) процента е по-малък, но остава също като реален проблем. Едва ли местните стопани ще са много доволни на такова решение и ще го оспорят. В такъв случай се "бута" целия проект по време и отива по дяволите, защото изчезва финансирането за него. Не че изчезва, ами не остава време да се употреби. Затова се строи по съществуващата следа.

  2. Анонимен
    #4

    А защо не се строят заедно със строежа на магистрали или заедно с реконструкцията и рехабилитацията на пътищата? Гледал съм резултата от рехабилитацията на някои пътища. Преасфалтират се ремонтират се и нищо повече, а може трасетата да се изведат извън населените места и да се построят паркинги и отбивки. Говорят за това, колко е опасен трафика през селата, но нито един път не се изнесе извън селата, а не е толкова сложно да мине покрай селото и за селото да има отбивка.

  3. Анонимен
    #3

    паркинги за... "законна" проституция и претоварване на акцизни стоки... който неможе да свърже две крайни точки в България за по-малко от 8 часа - превозвач ли е... транзитните - да се возят на влак от граница до граница. но се пропускат директните ползи за Него от капанчета, магистрални девойки, ДАИ, КАТ и какви ли не още обслужваши дейности по родната пътна мрежа....

  4. Анонимен
    #2

    "Транспортният министър обяви мерките като не особено популярни" "Представителите на браншовите организации подкрепиха направените предложения" Е от това можеш да станеш луд ! За кого тогава са непопулярни мерките ? За гражданите, които искат да пътуват през почивните си дни спокойно, без ТИР терора ?

  5. Анонимен
    #1

    no 6te budat, vse pak, firmi verni na Tatkoto na Naciqta- BB...tam ot4isleniqta sa nad 30%......Do koga s BB?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.