Пред подписване са договорите за реклама с Би Би Си и други телевизии

Държавата ще въвежда ред в туристическите обекти и ще прави пътища до тях

В очакване на новото туристическо лого: 93% от българите си го представят като роза, повечето чужденци – като слънце и море

Недоразуменията с туристическите лога, финансирани от държавата, дадоха повод за майтапчийски предложения за брандиране на българския туризъм.

Стотици български туристически обекти са недостъпни, а други не могат да бъдат разработени заради неясна собственост. Поради тази причина Министерството на туризма си поставя задча да установи собствеността им, да се направят пътища до недостъпните обекти и да се облагородят.

Според данни, изнесени от министъра на туризма Николина Ангелкова в понеделник, до 250 туристически атракции няма транспортен достъп или той е затруднен, а 411 обекта са с неустановена или недоказана собственост. Данни са подадени от 160 общини, а от още 105 се чака информация за туристическите им атракции. След като цялата информация постъпи, тя ще бъде въведена в онлайн регистър. След това ще бъде направено приоритизиране на обектите, като те ще бъдат включени в културно-исторически маршрути.

За развитието на туристическите атракции се разчита основно на заделените близо 200 млн. лв. по оперативна програма "Региони в растеж" до 2020 г. Тъй като средствата са недостатъчни и не са само за изграждане на пътна инфраструктура в началото на годината министър Ангелкова лансира идеята за създаването на национален фонд "Туристическа инфраструктура и туристически атракции", който да финансира проекти за транспортна и екологична инфраструктура, за които няма предвидени средства от други източници. Идеята е в него да влизат част от приходите от концесии, както и част от таксите за посещения и така да се финасира изграждането на пътища до тях, обясни тогава Ангелкова.

На територията на 160-те общини има 2247 туристически обекта. От тях с публично-общинска и държавна собственост са 1172, частна - 220, собственост на Българската православна църква са 250, а на Държавния горски фонд - 194.

Министерството на туризма обмисля дали да въведе минимални такси за слабо познати туристически обекти, които в момента са безплатни, за да може събраните средства да се използват за това тези атракции да станат по-достъпни и привлекателни.

До края на март ще са ясни резултатите за правния статут на националните курорти. След това ще се прецени дали да има специален закон за тях или отделна глава от Закона за туризма, каза Ангелкова.

Новото лого – роза за българите и море за чужденците

До десетина дни ще бъдат представени графичните изображения на новото туристическо лого, съобщи още министър Ангелкова. По думите ѝ творческата концепция е "изчистена" с изпълнителите на логото, които вече гръмко се провалиха преди две години, след като проектът им бе разкритикуван и от гилдията, и от творчески организации и най-вече от гражданите.

Брандът, представен през 2013 г., трябваше да замени жълто-оранжевата роза, изработена с пари от ЕС. Новото лого беше направено през 2013 г. от "Обединение за бранд България" срещу 1.6 млн. лв. То обаче не влезе в употреба заради критиките, че не прилича на нищо и силно наподобява това на Киргизстан, което пък е било изработено почти на доброволни начала за смешна сума. Така се стигна до компромисния вариант обединението да направи ново лого, за да не връща парите.

Министър Ангелкова подчерта, че министерството не е давало и няма да дава повече пари по този проект.

Проучване сред българите показало, че 93% от хората възприемат родината си като роза, 83 на сто - като море и 73 на сто като минерални извори.

Друго изследване в 11 държави, направено сред 8000 чужденци, които никога не са посещавали България, сочи, че близо половината (49%) си представят България като море, 39 на сто - като слънце и около 30% - като роза.

Половин милион лева за изложбата в Лувъра

България ще финансира с 500 хил. лв. организирането на предстоящата изложба "Епопея на тракийските царе" в парижкия Лувър. На нея ще бъде представено златото на тракийските царе. Специален експонат е маската на Севт, за която се прави специална опаковка за пренасянето ѝ по американски модел, каза проф. Людмил Вагалински, директор на Националния археологически музей.

Министерството на туризма вече е превело 194 хил. лв. на Министерството на културата за организирането на изложбата.

Сключен е директен договор между българските институции и Лувъра за реклама на България като целогодишна туристическа дестинация чрез имиджови клипове, пана в метрото, реклама в печатни и електронни медии.

Министър Ангелкова поясни, че на плазма пред самия музей ще се въртят имиджовите клипове за България. Очаква се на откриването на изложбата, която ще е безплатна за посетителите на Лувъра, да присъстват президентите на Франция и България Франсоа Оланд и Росен Плевнелиев, както и премиерът Бойко Борисов.

Рекламата по световни телевизии

В началото на март се очаква да стартира и дългоочакваният договор за реклама на България като туристическа дестинация по световните телевизии. Договорът е за 6 млн. лв. и се финансира от оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013.

Договорът за излъчване на реклама на страната ни по Би Би Си също е пред подписване, каза още министър Ангелкова по повод информации в медиите, че той е провален по нейна вина.

Министерството на туризма подкрепя втори кабинков лифт на Банско

Министерството на туризма твърдо застава за развитието на ски зоната в Банско и подкрепя изграждането на втора кабинкова линия, стана ясно от думите на Ангелкова.

Тя посочи, че на заседанието на правителството в сряда Министерството на околната среда и водите ще представи становище около развитието на ски туризма в Банско.

Министърът на туризма ще има двама заместници. За ресора "Маркетинг и реклама" ще отговаря Надя Маринова, която имала дългогодишен опит в тази сфера. Допълнително ще бъде назначен и съветник в този ресор.

Вторият заместник-министър е Ирена Георгиева с ресор "Туристическа политика". Тя идва от туристическия бранш и е била зам.-председател на Асоциацията на българските туротератори и туристически агенции.

Живко Табаков е съветник на министър Ангелкова по летен туризъм, а за зимния я консултира легендата в ски спортовете Марк Жирардели.

До края на седмицата Министерството на туризма ще се настани в собствена сграда - бившата на Министерството на инвестиционното проектиране, което бе закрито.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Трябва ли да се отворят ресторантите?