Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Държавата ще затяга контрола над шофьорите на таксита

Прокуратурата нареди масови проверки, въвеждат се досиета за нарушенията на водачите и нов психотест за агресивност

30 коментара
Държавата ще затяга контрола над шофьорите на таксита

Два дни след жестоката катастрофа на столичния булевард "Цариградско шосе", при която карано от пиян шофьор такси причини смъртта на млада жена, шестгодишно дете се бори за живота си, а други десет души бяха ранени, държавата започна да затяга контрола над таксиметровите услуги.

В петък сутринта транспортният министър Данаил Папазов заяви, че се променят правилата за даване на разрешителни за работа на таксиметрови шофьори, на които вече ще се правят досиета за нарушенията и ще минават на нов тип психотестове. За самите фирми, предлагащи такива услуги, пък ще се въведе патентен данък,, за да не укриват приходи.

По-късно от прокуратурата разпоредиха на Държавната агенция "Автомобилна администрация" и МВР да извършават проверки за това дали такситата спазват законите за автомобилните превози и за движение по пътищата.

Пред Нова телевизия Данаил Папазов обърна специално внимание върху употребата на алкохол от таксиджиите и предложи КАТ да започне да прави досиета за хората, хванати да карат пияни, за да не може те да карат таксита.

Според транспортния министър единствената причина за трагичния инцидент е превишената скорост, която по негова информация е била 100км/ч и това, че водачът не е могъл да се контролира, заради употребата на алкохол.

"Според мен един път употребявал алкохол водач не трябва да получава никога повече право на лиценз за каране на такси", заяви транспортният министър пред Нова телевизия и обясни, че ако се налага, ще бъдат направени и законодателни промени на това негово предложение.

"Когато се изпитва съответният шофьор, трябва да се промени методиката на психотеста. За да се провери този човек дали е агресивен на пътя, дали може да допусне употреба на алкохол и да управлява автомобил. Има си такива методики, които за съжаление в момента не се използват при нашата изпитна сесия, която образуваме, но това ще го направим", допълни министърът. Той сподели, че лично си е патил от агресивно шофиране на таксиджии и се е карал с тях. Другото му лошо и първо впечатление било, че повечето таксита са страшно мръсно.

По думите му всеки таксиметров шофьор трябва да има досие, в което да влизат всички негови нарушения, констатирани от КАТ. "Трябва да се следят точките, така че нашите специалисти, когато отидат да проверят, да видят, че този човек е допускал непрекъснато пет или шест нарушеня, които законово трябва да подлежи на санкции, и ако е употреба на алкохол, да бъде абсолютно забранено той повече да получава лиценз", посочи Папазов.

Според него агресията на пътя продължава заради ненаказаността. "Аз този случай лично ще го следя да видя какво ще бъде наказанието му на този шофьор. Според мен той е един чист убиец", заяви транспортният министър. "Някаква безнаказаност се усеща от много хора, които са на пътя", допълни той.

Папазов посочи още, че големите фирми за таксиметрови услуги трябва да имат собствена организация на контрола върху наетите от тях шофьори, да правят проверки и да внедрят системи за управление на качеството. Защото, по думите му, не може за всички 20 хиляди таксиджии да се осигурят проверяващи катаджии и дрегери.

"Второто направление, по което според мен трябва да се вземат много спешни мерки, е в тези фирми да бъде въведен патентният данък. Фирмите в момента служат като един буфер за неплащане на данъци. Тоест фирмата назначава хората, започва да работи и когато достигне един лимит, в който трябва да бъде регистрирана по ДДС, тя изчезва. Разбира се, това не се отнася за абсолютно всички фирми, но много такива случаи има", отбеляза още Данаил Папазов.

Като по-дългосрочни мерки за решаване на проблемите с пътния трафика той набеляза въвеждането на системи за управлението на уличното движение и промяна на градските транспортни системи.

Относно другия трагичен инцидент с катастрофата в Украйна на български автобус, превозващ деца от Беларус на лагер в Слънчев бряг" Папазов каза, че направената от транспортното ведомство проверка установила, че автобусът е минал технически преглед май месец. Той притежава совалково разрешително за тази линия, издадено е месец юни и важи до септември, шофьорите притежават необходимите документи, посочи министърът. Проверката по случая обаче ще продължи.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

30 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #30

    ФИРМИ-ПРЕВОЗВАЧИ И ФИРМИ-ПРЕВОДАЧИ В табличен вид са разгледани приликите и разликите в организацията и регулирането на две на пръв поглед съвсем различни дейности – на фирмите превозвачи, които набират водачи на МПС, в т.ч. таксиметрови, и на фирмите за преводи, които набират преводачи. Използваното в заглавието название „фирми-преводачи” не е измислено от мен, а от Върховния административен съд. То не е правилно, тоест правилно е точно толкова, колкото би било названието "фирма-водач на МПС" или "фирма-шофьор", ако сте чували такова (аз не съм). Приятно четене! http://softisbg.com/rennies_blog/2013/07/---.html (малко таблицата не се публикува добре, стои като отхапана отдясно

  2. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #29
  3. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #28
  4. Анонимен
    #27

    КОГА ?

  5. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #26
  6. Анонимен
    #25

    23,Не е причина "демокрацията",а хората,които криво разбират думата демокроция,хората,които нямат никаква дисциплина и са тръгнали през просото. При нас вече липсва човечност,толерантност,уважение...За това уредена,спокойна държава няма да има скоро.Вие виждате тези,да не казвам думи,защото ще ме изстрият,млади със голями силни коли,келеши,които не дават на пешеходците да преминат по зебрата,въпреки правото си,как ги обиждат и натискат,само дето не ги газят,но има случаи дето и ги газят,знаейки че

  7. Анонимен
    #24

    До 23 Викаш "Не можем ли да бъдем уредена и спокойна страна?" Може, ама като дойде комунизъмът. Майтапчия

  8. Анонимен
    #23

    Я,стига,Бе!Трябва ли все да умира някой в България,та да се хванем за главите и да променим нещичко?Винаги ли трябва да правим типично българска работа и всеки ден да умират люде?И без това сме "много",та още да оредяваме.Докога,Бе другари?!С това "Бе",и аз като Бойко Борисов се излагам.Но...докога ще експериментираме с цена човешки,български живот?Не можем ли да бъдем уредена и спокойна страна?Със задоволени и заплатени,щастливи хора,а всеки ден трябва сами да се избиваме.....Нещо не я разбирам тая българска "демокрация".

  9. Анонимен
    #22

    За разлика от европейските си колеги, българския таксиметров бизнес е прекалено либерален и отворен за всякакви тарикати и лумпени. По закон и на практика той е на двоен разрешителен режим от министерство и община, като всеки гледа другия да върши черната работа/контрола/. КАТ въобще са пас по въпроса. Таксиметровите /лизинговите/ компании също. Браншът не е единен за европеизацията на сектора.

  10. Анонимен
    #21

    Във Варна ползвам таксиметрова фирма, която предлага онлайн заявки (изпращаш адреса или GPS на телефона изпраща информация на сървъра, сървъра подава заявка на устройството на най-близкия таксиджия). И виждаш онлайн в реално време къде е таксито и след колко минути ще дойде.
    Та същата тази фирма има доста строг контрол на своите служители. Не си сложил добри зимни гуми когато му е времето - няколко часа не получаваш заявки. Объркал си адреса (изтървал клиент) - час-два без работа. Мръсен автомобил

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.