Държавата търси инвеститор, който да изгради скоростния път от Русе през Бяла до граничния пункт “Капитан Андреево”, съобщи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова по бТВ.
300-километровата отсечка не може да бъде построена с европейски средства и затова се търси инвеститор, посочи Павлова.
Това е най-бързия път от Дунав мост през ГКПП "Капитан Андреево" до Истанбул, като средно по него минават 7000 превозни средства на денонощие, отбеляза строителният министър. Скоростният път ще се облекчи транзитния трафик от Близкия изток за Европа.
Планира се отсечката да бъде изградена на основата на публично-частно партньорство чрез концесия за 35 години. Инвеститорът ще изгради участъка, след което ще събира тол такса за него. Цената ще е 10 или 15 лева за преминаване, обясни схемата Павлова. Тя очаква инвестицията да се избие бързо, защото голяма част от тежкотоварния трафик минава по това трасе.
Плановете на правителството са до края на годината да се проведе разговор с бъдещия концесионер. Строителство ще отнеме около 2 години, което означава, че най-късно до три скоростният път може да е готов, посочи министър Павлова.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
5 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Ами хайде де, няма друга държава в ЕС с толкова скапани пътища. Колко правителства проспаха редица възможности за финансиране на пътищата.
Не може ли на български? Тол такса=пътна такса=пътнина. Трябва може би както в Германия да се дава награда за въвеждане в употреба на забравени български думи или за създаване на нови.
Дано най-после някой е проумял безмислието на тунел под Шипка при наличие на прохода Хаинбоаз и най-после направят нещо по въпроса за развиването на този изключително важен, но за жалост пренебрегван коридор Север-Юг. Хаинбоаз е даденост от природата, с ниска надморска височина и е необходимо да се разшири и модернизира и по-скоро да се оправи пътя Велико Търново - Русе, за да заработи коридорът нормално - ще струва много по-малко, отколкото безмислено да се дълбае Балкана. От години движението на …
турски и български тирове през Хаинбоаз доказва безспорното му предимство. Няма какво да им се сърдим на шофьорите - те са практични хора и се ориентират към практични и удобни трасета. Така те предпочитаха Хаинбоаз, дори когато там зееха огромни дупки и сякаш години наред някой нарочно правеше така, че това трасе нарочно да не бъде ремонтирано за сметка на неудобния проход Шипка и катеренето по други витиевати и високи проходи през Балкана. Задръстванията през Хаинбоаз са, защото пътят има нужда от разширяване, за да се увеличи капацитета му и преминаването да е безпроблемно, както на големите магистрални шосета. Това е най-ниският и прав /в сравнение с който и да било друг/ проход през Балкана и си е дар от природата. Дано най-после някой управник е прозрял предимствата и възможностите на това трасе,за да има полза България от него.
15 лв е ниска цена!Вижте за справка цените в Сърбия и Харватска,за Словения и старите страни членки не коментирам.Като идея и решение - Браво!Така се прави в цял свят.Бъдещият инвеститор ще има интерес да изгради качествен път,за да печели!Ето възможност катарският бизнес да се намеси,надяваме се.
Най-сетне! Това е НАЙ-приоритетния път в страната: главната ни Север - Юг артерия.