Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Държавата търси строител на Северната скоростна тангента

3 коментара

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви търг за проектиране и строителството на т.нар. Северна скоростна тангента – новото околовръстно шосе на София, което ще свързва магистралите "Хемус" и "Люлин". Отсечката е с дължина 16.54 км, а ширината на пътното платно – 33 м.

По предварителни разчети Северната тангента ще струва 150 млн. евро, въпреки че в поръчката няма заложена индикативна цена. Стойността на договора няма да може да се променя, а ако възникнат допълнителни дейности, те ще се възлагат след нов търг.

 

Проектната скорост на новото околовръстно е 120 км/ч, пише още в поръчката. По дължината му ще се разполагат 19 големи съоръжения – мостове над реките Какач, Владайска, Перловска и Искър, 14 надлеза и естакада над жп гара "Илиянци".

 

Изпълнителят трябва да проектира и изгради тангентата. Срок за изпълнение в обявата е две години, но по-ниските срокове за реализация, предложени от кандидатите, ще повишат крайната оценка на офертата. Най-много точки – 50, се дават за предложената цена, техническото предложение носи максимум 35 точки, а сроковете – 15 точки. Въпреки че офертите ще се оценяват комплексно, водещ критерий остава цената, което е в разрез с клетвите на строителния министър Лиляна Павлова, че се слага край на евтините обществени поръчки за инфраструктура.

 

От документацията става ясно, че критериите към потенциалните изпълнители са доста високи. Те трябва да докажат приходи от договори за пътно строителство и ремонт на магистрали и първокласни пътища за поне 150 млн. лева без ДДС за последните три години. Банковата гаранция за участие в процедурата е 1 млн. лева. Агенцията изисква 3% от стойността на договора да се заложи като гаранция за изпълнение на поръчката, а сумата ще се освобождава поетапно след предаване на съоръжението и изтичането на всички гаранционни срокове. Банкова гаранция се изисква и в случай, че изпълнителят иска да получи авансово плащане в размер на 10 на сто от сумата по договора.

 

Документите на поръчката са публикувани на страницата на АПИ. Оферти се набират до 19 ноември.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    Този път ще даде нов облик на града.Това не е прост път свързващ магистрала люлин със хемус и тракия,но основен път от европа за близкия изток,който облизва двумилионен град.Този път ще привлече около себе си много проекти . Затова трябва да е направен наистина на ниво и с по широка ръка.

  2. Анонимен
    #2

    Няма как цената да не е водеща. Иначе ще предложат естакада, която отива в космоса с цена 1 млрд лева. Все пак цената е с тегло 50, т.е. другите критерии имат останалите 50 - има равновесие. Да не говорим , че и пари нямаме , нито много нито достатъчно.

  3. Анонимен
    #1

    ГБС, Трейс или ПСТ ще спечелят. При тези условия няма кой друг.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.