Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Държавата въвежда твърдо тол-такси за шосетата от 2010 г.

7 коментара
Държавата въвежда твърдо тол-такси за шосетата от 2010 г.

Плащането на пътища според изминато разстояние (тол-система) ще бъде въведена в страната още през първите месеци на 2010 година, съобщи на заседанието на парламентарната комисия по транспорт и телекомуникации в четвъртък зам.-министърът на транспорта Весела Господинова, която е и член на борда на директорите на фонд "Републиканска пътна инфраструктура". Парламентарната транспортна комисия започна обсъждането на второ четене на промените в Закона за пътищата.

Въпросът с бъдещата система, по която ще се плащат българските шосета е бил решен от тримата министри – Пламен Орешарски, Асен Гагаузов и Петър Мутафчиев, които ръководят пътната администрация. Народните представители решиха окончателно, че по българските шосета може да се въвежда само една такса – винетна, която в момента действа, или тол-такса. С подписването на договора за концесията на автомагистрала "Тракия" правителството практически предреши спора какъв да е видът на заплащането за пътуване на автомобилите по родните шосета, коментира председателят на комисията по транспорт Йордан Мирчев (НДСВ).

Весела Господинова поясни, че според експертите, консултирали транспортното ведомство за различните видове схеми, събираемостта при тол-системата е е много по-висока, отколкото винетната. В момента по сметка на пътната администрация постъпват около 200 млн. лв. годишно от винетни стикери, които могат да се ползват само за ремонт на републиканската пътна мрежа в страната. Платеното преминаване за разстояние ще се въведе по всички магистрали, а не само по концесионираната магистрала "Тракия" и други републикански пътища, които са част от европейската транспортна система, поясни заместник-министър Господинова.

Директорът на "Транспортна политика" към Министерството на транспорта Ясен Ишев поясни, че европейска директива ни задължава да въведем електронно таксуване на автомобилите над 3.5 тона през 2012 година. Ишев уточни, че смесената работна група, която работи по бъдещия модел за плащането на пътищата у нас, е предложила на тримата министри график, според който тол- таксите да се въведат от началото на 2011 година за пътните превозни средства над 3.5 тона, а от 2012 година за всички останали.

Орешарски, Гагаузов и Мутафчиев обаче са решили да изтеглят с една година по-рано срока за въвеждане на първите тол-такси за автомобилите над 12 тона и поетапно през следващите години за останалите пътнопревозни средства. "Ако сложим плащането на тол-такси само на магистралите, нищо не правим", каза Ясен Ишев. Според него парите от платеното преминаване по магистралите ще са много малко и не е ясно откъде ще дойдат останалите пари за ремонта.

Ще въведем тол-системата, когато осигурим достатъчно средства за внедряването и техническото ѝ обслужване, беше лаконичен директорът на фонд "Републиканска пътна инфраструктура" Милош Поцков.

Народните представители от комисията по транспорт и телекомуникации отложиха гласуването на спорния текст в Закона за пътищата – чл.11, ал.2, който дава право на концесионера да получава от държавата други плащания извън тол-системата. Досещам се кой е предложил този текст и защо, каза председателят на парламентарната комисия Йордан Мирчев. Той предложи да се отложи гласуването на текста, за да се направи справка с действащия Закон за концесиите поради възникналите съмнения, че казусът за допълнителните плащания е регламентиран в него.

Йордан Мирчев оттегли предложението си за корекция на предложения от правителството текст в този член, с който се даваше възможност на концесионера на магистрала "Тракия" и на всички останали бъдещи концесионери на родните магистрали да получават част от средствата от винетните стикери. Мирчев поясни, че е предложил текста, защото не е било ясно дали винетната система ще отпадне или ще съществува съвместно с тол-таксите.

Заместник-министърът на транспорта Красимира Мартинова каза, че този текст в промените на Закона за пътищата е бил разписан по желание на дирекцията "Инвестиции и концесии" в Министерски съвет. Според Мартинова с тези допълнителни плащания на държавата към концесионера всъщност се визират заместващите плащания за недостатъчен трафик.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. НАБЛЮДАТЕЛ
    #8

    КОГАТО ИЗПЪЛНЯВАМ СЪПРУЖЕСКИТЕ СИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ ?!

  2. чужденци
    #7

    Добре дошли във Психария-България!Страната ни се управлява от марионетно правителство - чужденци и те защитават интересите на господарите си.

  3. Sin
    #6

    "Според него парите от платеното преминаване по магистралите ще са много малко и не е ясно откъде ще дойдат останалите пари за ремонта.". Много малко пари !Да помогнем на управляващите ! Не ги оставяйте така ! Да създадем тол-такса "Живеене в БГ", с парите от която да помогнем на пътищата, на чистотата, на боклука, на туризма, на децата ( най-напред ), на младите семейстава, на малцинствата с проблеми и разбира се, на бюджета. Разберете, данъците са отживелица ! Тях ги плащаме само за да докажем на себе си, че можем. Още можем !

  4. Sin
    #5

    Парното в БГ било 200лв, докато в Германия - 60. Лева !!! Виждате, че можем. А можем и още ! Само да ни кажат !Ама Доган живеел по-добре от Луи IX. А някой си Бойко Борисов съперничел на Ротшилд ! А Кокалов - на Бил Гейтс ! А някой си Бойко Борисов съперничел на Ротшилд ! А Кокалов - на Бил Гейтс ! А Гущеров, Манджуков, Румбата Фонтанов - те да не би да не са хора ?

  5. Коста
    #3

    Колко ни правят на глупави? Изащо?? Във всеки литър гориво има акциз по около 60ст.Той в цяла Европа се използва точно за поддържане нса пътищата и за екология/залесяване -противодействие на вредните газове от двигателите/ Но българите освен тове плащат "винетка" , Пътен данък- за улиците в града/към съответната община ,асега ще ни наврат и ТОЛ-такса за магистралата,която не е построена още!!! да печелят португалци!!! ГАДНО!!

  6. KOSTA
    #2

    Тол такса за магистралите разбирам, има го на много места по севта.Но за "първокласните" пътища?!?!?Пътища пълни с дупки и цигански каруци, трактори, магарета. Само с две платна пътищата навсякъде по света са БЕЗПЛАТНИ.

  7. Сливо Поле
    #1

    Пламен Орешарски, Асен Гагаузов и Петър Мутафчиев решават какво ще става през 2010 г. Да се надяваме, че до тогава цялата престъпна шайка ще бъде изрината заедно с всичките им решения.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.