Държавната “Автомагистрали” склонила да смъкне цените за зимно почистване

Фирми ще коригират стойностите за почистване на клони, табели и озеленяване

Държавната "Автомагистрали" ЕАД, която поддържа магистралите "Хемус" и "Тракия" е дала предложение за намаляване на цената за зимно почистване, както и за някои от компонентите в договорите за поддържане. Това съобщи регионалният министър Лиляна Павлова в понеделник пред БНТ. “Държавата дава един пример и на частния сектор за актуализация на цените”, каза тя.

След критиките за високи цени в новите 4-годишни договори за поддръжка на пътищата и несправяне с големите снегове през януари и февруари на места, министър Павлова апелира пътните компании да намалят цените си. Срокът за новите оферти е изтекъл в петък, каза Павлова и обясни, че има фирми, които са откликнали на молбата, но не посочи броя и имената им, освен това на “Автомагистрали”. Пътната агенция ще даде пресконференция по темата в петък, съобщи Павлова.

“През тази седмица ще направим един анализ всъщност съвпадат ли предложенията, къде съвпадат те и кои са цените, които могат да се намалят. Отсега мога да ви кажа, че цените, които задължително трябва да бъдат намалени, защото са включително оферирани некоректно, ако мога така да го кажа, това са цените, които бяха изнесени за почистване на табели, за подрязване на клони и храсти или за засаждане на дървета”, каза Павлова.

Павлова призна, че имало слаба конкуренция при търговете за почистване и поддържане проведени през 2009 и 2010 г. и това довело до високи цени. “Ние знаехме как фирмите стоят с две оферти на прага на подаването и когато виждат, че са единствени, естествено подават по-високата цена. Ако видят, че имат конкурент, вече подават по-ниската”, каза Павлова.

Към момента са наложени глоби от 700 хил. лева на пътни фирми за несправяне със зимното почистване, отбеляза министърът. Тези средства ще се използват за изкърпване на пътища заедно със спестените около 3 млн. лева заради предсрочното прекратяване на зимния сезон.

“Зимата беше много тежка, използвахме много силни химикали, с които да достигнем до асфалт, за да можем все пак да дадем възможност за добро придвижване по пътищата. И всичко това ще бъде вложено обратно в пътна мрежа”, каза Павлова.

По думите ѝ парите за спешно изкърпване със студен асфалт, който издържа 3 месеца, не са пари на вятъра, защото така се гарантира безопасността по пътищата.

“През почти вече изминалия месец март, тъй като той е вече на своя финал, бяха изкърпени най-критичните участъци. Повечето от тях бяха изкърпвани със студена смес, която е временно решение. Тя има годност няколко месеца. Но целта беше, разбира се, преди всичко безопасност на движението. А сега това, което започваме, този график, който представяме, в тази седмица и от април започваме вече с качествената рехабилитация, изкърпване с топла смес, така че това да е устойчиво, качествено и да не се отвори след няколко месеца отново”, каза Павлова.

Споделяне
Още от Бизнес

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?