Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Държавният авиационен оператор спира да лети, иска евтин руски керосин

33 коментара
Държавният авиационен оператор спира да лети, иска евтин руски керосин

Държавният авиационен оператор (бивш "Авиоотряд 28") алармира, че няма да може да изпълнява ангажиментите си, защото ще остане без доставчик на авиационно гориво след изтичането на договора с "Лукойл Ейвиейшън България" на 29 февруари.

 

Писмото е изпратено до транспортния министър Георги Гвоздейков един ден преди изтичането на контракта от шефа авиоотряда Златко Златев, научи Mediapool.

 

"Към момента е невъзможно сключването на нов договор (за доставка на гориво с дружеството на "Лукойл"), което е свързано с наложените ограничителни мерки с оглед действията на Русия, дестабилизиращи положението в Украйна", пише шефът на авиоотряда" до транспортния министър.

 

Златев информира, че правителственият авиоотряд е поискал оферти за доставка на гориво от трите наземни оператора на летище София, но е получил оферта само от "Соф Кънект". Получената оферта е за над 3400 евро на тон и депозит от 200 000 евро, което не устройва държавното дружество и офертата не е приета. До този момент дружеството е зареждало руско авиационно гориво за малко над 1000 долара за тон.

 

Поискано е съдействие и от дружествоto на Shell&МОН Aviation, но е получен отказ, защото компанията не се съгласила с поставените от авиоотряда условия. Допълнително усложнeние е, че компанията на Shell ще прекрати дейността си в България през юни. Иначе цената на горивото от Shell e сходна на тази на "Лукойл"

 

Шефът на "Правителственият авиоотряд" информира министъра, че при това положение основна опция е парламентът да предостави дерогация на дружеството за зареждане на гориво от "Лукойл".

 

Другата възможност е да се приеме много по-скъпата оферта на "Соф Кънект" или да се сключи договор до юни за доставки от Shell&МОН Aviation.

 

Според общодостъпната информация държавният авиационен оператор оперира един самолет Еърбъс A319, един Фалкон 2000, два хеликоптера Ми-8 и един Аугуста AW109.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

33 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. асен
    #33

    закривай! да летят с граждански полети!

  2. полк. Дрангов
    #32

    Закривайте ги тези путински шебеци!

  3. Deus Vult
    #31

    Закривай.

  4. Boris Marcheff
    #30

    Който е писал писмото е за... изпращане в Сибир. Няма да писка бюджет или внос от друга фирма, а специално за него да му направят дерогацията, щото така му се вижда най-лесно. Все едно, че е в съветска средноазиатска република.

  5. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #29
  6. ПyтлЭр Xyйло
    #28
    Отговор на коментар #2

    Не, първо ще позаключим вас, руZките куври, на топло и в раирано. После ще мислим за освободителната война. Справка - ген. Колев, 1915-1916 (това на вас, блатните шЭбЭци, не говори нищо, но може да почетете, не боли).

  7. Коментарът е изтрит в 01:56 на 1 март 2024 от автора.
    #27
  8. Един препатил
    #26

    Няма керосин, няма авиоотряд! Берекет вересин!

  9. Коментарът е изтрит в 01:56 на 1 март 2024 от автора.
    #25
  10. Коментарът е изтрит в 01:56 на 1 март 2024 от автора.
    #24

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.