Дебат в Германия за приема в училище на деца с недостатъчно владеене на немски език

Германският комисар за интеграцията Анете Видман-Мауц

Германският комисар за интеграцията Анете Видман-Мауц отхвърли спорно предложение на консервативния депутат Карстен Линеман за отлагане на приемането в начално училище на деца, които не знаят добре немски език, предаде ДПА.

Линеман също така иска да бъде въведена предучилищна образователна програма за деца, които не знаят добре немски.

"Задължителното образование не би трябвало да бъде разклащано", заяви Видман-Мауц пред в. "Райнише пост".

"Ние обаче се нуждаем от целенасочена езикова подкрепа от самото начало", каза тя, като призова за задължителни езикови тестове и подкрепящи програми, които да започват колкото се може по-рано.

Видман-Мауц обсъди съответна инициатива с консервативни образователни министри на конференцията на министрите на образованието от германските провинции.

По думите ѝ учителите заслужават по-голяма подкрепа във всекидневната си дейност, например осигуряване на повече езиково обучение в училищата и смесени екипи със социални работници, възпитатели и социални психолози.

"А също така трябва да направим родителите по-отговорни. Защото образованието е решаващо за интеграцията и бъдещите перспективи на всички деца", каза тя.

По-рано Линеман заяви, че в Германия има "нови паралелни общества".

"Не е достатъчно просто да провеждаш езикови проучвания за 4-годишни, трябва също така да има последици", написа той в "Райнише пост".

"Накратко казано: дете, което едва говори и разбира немски, няма какво да търси в начално училище", заяви Линеман.

"Тук трябва да се приложи предучилищна подготовка, а ако е необходимо, записването (на детето в начално училище) трябва също така да бъде отложено", каза той.

Споделяне

Още от Европа

Какво показва отмяната на карантини за VIP- персони в България?