"Демократична България": 30 минути ще отнема придвижването по основните направления в София

Сн. Демократична България

"Демократична България" си поставя за цел София да остане град със средно време за придвижване в основните направления от около 30 мин.

Програмата на кандидата за кмет на столицата арх. Борислав Игнатов в частта "София-мобилна столица" предвижда свързани мерки, които реално и в кратки срокове ще намалят трафика и съответно отделянето на вредни емисии във въздуха и в същото време ще ускорят придвижването през града.

По данни на AirBg за месец септември в столицата за пореден път бяха отчетени повишени нива на азотен диоксид. Неговите нива зависят основно от автомобилния трафик. Решаването на проблема с трафика е ключов за управлението на столицата.

По-добро управление

Програмата на "Демократична България" за решаване на проблемите с придвижването включва първо синхронизиране на Генералния план за организация на движението и Транспортно-комуникационния план на София. Тези два компонента трябва да бъдат координирани и трябва да бъдат осъвременени. По закон те трябва да се осъвременяват на всеки 5 години, но не са актуализирани от 2015 г.

Ще бъде създаден и общ координационен център за градска мобилност, който да събира на едно място цялата информация за пътния трафик. Това ще помогне за по-доброто регулиране на движението и за намаляване на задръстванията.

Довършване на ключова инфраструктура

Приоритет е довършването на ринговите трасета, като алтернативи на сегашното транзитно придвижване през центъра на града. Мерките включват завършването на бул. "Тодор Каблешков" от бул. "Цар Борис III" до бул. "Г.М. Димитров" (с интегриран трамваен и велотранспорт) и изграждане на Източната тангента от 4-ти километър през бул. "Ботевградско шосе" и бул. "Владимир Вазов".

Програмата на арх. Игнатов включва и подобряване свързаността на уличната мрежа в целия град, преодоляване фрагментираността на градската среда. Приоритетно ще се работи за свързването на отделните квартали в западната част на София, като предпоставка за развитие на надземен обществен транспорт и градско интегриране. В програмата е включено и осъществяването на дълго отлаганите проекти за пробиви, които да осъществят бързи връзки между отделните части на столицата (бул. "Копенхаген" до ж.к. "Младост"; от Сточна до Централна гара; бул. "Монтевидео" до Люлин; бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" до моста "Чавдар", бул. "Пенчо Славейков" до бул. "Инж. Иван Иванов"; под Централна жп гара - от бул. "Христо Ботев" до ул. "История Славянобългарска" и др.).

Приоритетна работа вместо за големи булеварди, за балансирано развитие на цялата улична мрежа с фокус върху интегрираната свързаност на града и вътре в кварталите.

Зони за ниски емисии

За намаляване на замърсяването на въздуха от автомобилите ще се обособят зони с ниски емисии чрез ограничаване на движението на автомобили в централните части на града.

Ще се увеличи ефективността на еднопосочните улици. Идеята е да се намали моментната скорост на придвижване, но да се увеличи средната чрез по-широкото използване на повдигнати пешеходни пътеки, острови и зелени разделители, кръгови и елипсовидни кръстовища, успокоени зони, уширения за спирки, включвания на второстепенни улици и т.н.

Ще бъдат въведени "жилищни зони" за успокоен трафик, където пешеходците, автомобилите и колоездачите са равноправни, а ограничението на скоростта е до 30 км/ч. Входният автомобилен трафик ще се регулира със "затихване", включително чрез физически препятствия, в синхрон със съвременните тенденции в големите градове в Европа

Контрол на скоростта и шума

Програмата на Игнатов предвижда още поставянето на камери, които да следят за средната скорост на придвижване по определени участъци като мярка за подобряване на безопасността на движението. Подобряване на уличното осветление, маркировката и контрол над качеството на ремонтите.

Контрол над шума и осигуряване на нужните уреди за измерване нивата на шума и организиране на проверка, съчетана с проверка на емисиите от газовете. Прилагане на иновативни практики за пилотни проекти по инсталиране на шумови радари, които да засичат нарушителите съвместно със системата за видеонаблюдение.

Стимулиране на споделеното използване на автомобили и проучване на възможността за интегрирането на тази услуга в обществения транспорт на София.

Ред в паркирането

"Не желаем да лишим гражданите от свободата, която предлага личният автомобил и въпреки че политиката ни ще бъде насочена към развитието на електрическия транспорт, на велотранспорта и на микромобилността, чрез развитие на синята и зелената зона ще уредим въпросите за паркирането по улиците, както и ще стимулираме изграждането на многоетажни и подземни паркинги, които да поемат значителна част от паркираните в момента по улиците и зелените площи коли", заяви арх. Игнатов.
 
Целта на "Демократична България" е да превърне обществения транспорт в ефективна алтернатива на придвижването с автомобил. Ще бъде подобрено драстично качеството, удовлетвореността от ползването и привлекателността му чрез специални усилия за подобряване свързаността и интеграцията на различните видове транспорт, включително и с железопътния транспорт и с регионалната транспортна система, така че да бъде значително подобрена комуникацията с близко разположените до София дестинации.
 
"Всичко в нашата програма се реализират благодарение на основния инструмент за управление – дигитализацията. Това значи, свързаност, синхрон и контрол на трафика",  подчерта арх. Игнатов.

Споделяне

Още от Местни избори 2019