"Демократична България" сезира финансовата инспекция за договор на Столична община

Един от старите автобуси, които вървят по линиите на "МТК Гроуп" в нарушение на договора. Сн. "Демократична България"

"Демократична България" ще сезира Агенцията за държавна финансова инспекция за неизгоден според тях договор на Столичната община с частна транспортна фирма. Той е за обслужването на 16 линии на градския транспорт. Според "Демократична България" цената на услугата, поверена на дружеството "МТК Гроуп", е изчислена по неясни критерии и позволява на дружеството да формира много по-голяма печалба. Освен това частният оператор не спазва изискването по линиите да се возят екологични автобуси.

Договърт с "МТК Гроуп" беше сключен преди три години, а предложението за подприсването му е гласувано от общинския съвет по предложение на общинаря от ВМРО Карлос Контрера, който е и кандидат за нов мандат като съветник. Преди това подобен доклад внасят Калоян Паргов (БСП), Борислав Бориславов (СДС), Борислав Борисов (ГЕРБ), но той така и не стига до гласуване, обясниха от "Демократична България"

По предложението на Контрера, одобрено от общинския съвет, цената на километър пробег за 16-те линии, която общината плаща на частния оператор, е 3 лв. Според "Демократична България" въобще не е ясно как е изчислена тя.

Сметки на експертите на формацията показвали, че при максимално високи разходи по всички компоненти, по които се смятат цените на общинското дружество "Столичен автотранспорт", и при 5% максимално разрешена печалба, цената на километър трябва да е 2.51 лева. Така излизало, че за 8-те години срок на договора общината ще надплати на частното дружество близо 22 млн. лева.

Подобни сметки направи преди 3 години и организацията "Спаси София", която също има свой кандидат за кмет на предстоящите избори - Борис Бонев. Тогава сметката за изтичащите суми беше двойно по-голяма. От "Демократична България" обясниха, че сега сумите са смятани според настоящите цени на гориво, консумативи и други, както и за газови автобуси, каквито се движат основно по линиите.

Освен това кандидатът за кмет на "Демократична България" Борислав Игнатов заяви, че по линиите, обслужвани от "МТК Гроуп", в нарушение на договора се движат стари дизелови автобуси, които не отговарят на заложените от местната власт изисквания за екологичност.

Игнатов повдигна въпроса и по време на дебата между основните кандидати за кмет на София, организиран във вторник, 15 октомври, от БНТ. Кандидатът на ВМРО за кмет Ангел Джамбазки защити съпартиеца си Контрера, като каза, че благодарение на неговото предложение в София тръгнали първите газови автобуси, наместо старите "Икарус"-и.

Настоящият кмет Йорданка Фандъкова, при чието управление беше подписан договорът с "МТК Гроуп", обясни, че дружеството наистина нарушава договора си като пуска неотговарящи на изискванията автобуси и за това е санкционирано многократно.

Тя попита как е изчислена цената за километър, която от "Демократична България" смятат за пазарна, при положение, че "Столичен автотранспорт" получава повече за един изминат километър. От "Демократична България" твърдят, че по-високата цена на общинското дружество се дължи на това, че то има много натоварени градски линии с дълги маршрути, колите му често попадат в задръствания заради трафика, а това генерира повече разходи. Маршрутите, които обслужва "МТК Гроуп" са крайградски и съответно по-икономични, смятат от формацията.

Водачът на листата за общински съветници на БСП в София Калоян Паргов отрече да е автор или вносител на доклада за отдаването на линиите на "МТК Гроуп". "Нещо повече, групата на БСП, на която бях председател през изминалия мандат, не подкрепи въпросния доклад в СОС. За разлика от общинските съветници от Реформаторския блок", заяви Паргов. В отговор Игнатов публикува на профила си във Фейсбук доклада, внесен и с подписа на Паргов, и оттеглен в последствие.

Споделяне

Още от Местни избори 2019