Ден преди края на света местата за спасение се множат

Солидна българска следа води до френското селце Бюгараш, готово да приюти спасяващите се

Кметът на село Бюгараш пред табелата му в очакване на наплив от туристи

След като тръгна да набира сила масовата психоза за края на света на 21.12.2012 г., предсказан уж от маите, потвърдено от окултисти и други любители на паранормалните и загадъчни явления, едно след друго започнаха да никнат кътчета по света, където животът ще се запази.

Предприемчиви кметове и бизнесмени подеха кампания за привличане на уплашени от апокалипсиса граждани. От друга страна, уплашени от небивал наплив в деня на апокалипсиса, властите в редица страни започнаха да подготвят службите на реда за евентуални струпвания на големи групи хора на "светите" места.

В последните часове преди Деня Х в световните агенции се появяват все повече информации за такива места.

Такава странна популярност доби селцето Бюгараш в Южна Франция, което накара властта да засили охраната му от полицаи и пожарникари в очакване на тълпи от любопитни и дирещи спасение.

П о същото време от съображения за сигурност аржентинските власти затвориха достъпа до свещена за местното население планина в Кордоба. Мястото е висок 2000 метра връх на 750 км северно от Буенос Айрес.

Маите може и да са предвидили, че краят на света ще се случи на 21 декември, но това не се отнася отдавна за Чистернино, малък град в южната част на Италия, където се е разположила религиозна секта от Индия.

"Чистернино ще бъде остров", каза преди много време, говорейки за края на света, индийският духовен учител Бабаджи, чиито последователи се заселват в края на 70-те години на миналия век в този отдалечен район на Пулия, в южната част на Италия.

Бабаджи, чието истинско име е Херакан Баба, "съществува във физическия свят в Индия между 1970 и 1984 г.".

"Ние не знаем какво ще се случи на 21 декември, готови сме за всичко. Ние мислим, че това може да бъде период на големи промени, не незабавни, а постепенни. Те ще засегнат съзнанието и могат да предизвикат вътрешни промени", казва Кармен Систо, втори в йерархията на общността на последователите на Бабаджи в ашрама в Чистернино.

Като част от инициативата, озаглавена "Завършване на голям период и начало на ново време", последователите са решили да организират през седмицата от 19 до 26 декември "Дни за споделяне на информация, за празнуване, за честване, за обучение и медитация".

Тази седмица на срещи и семинари включва "специална медитация за доброто на планетата". Предвидена е за 21 декември.

Кметът на Чистернино Донато Бакаро е очарован от неочаквания божи дар, който дава на градчето пророчеството на маите за края на света.

"Доволен съм, че се говори за нас в света като за сигурно място. Засега размисляме, не искаме да бъдем изненадани. Организирахме традиционния коледен пазар със сергии, но и ние "със сигурност ще направим нещо за 21 декември", добави той.

През тази седмица на срещи и семинари, "специална медитация за доброто на планетата" ще се проведе на 21 декември.

Бакаро е пълната противоположност в този случай на френския си колега от Бюгараш.

Малкото френско градче от близо 200 души също би трябвало да бъде "спасено" от края на света, но достъпът до него е ограничен от стотици полицаи и пожарникар.

А британският вестник "Дейли Телеграф" дори направи класация на десет места в света, които щели да оцелеят на 21 декември.

Това са френското селце Бюгараш, турското село Шириндже, антиядрени шахти и правителствени скривалища на различни места в света; парижките катакомби; боливийското плато, пещера в Грузия, американски подземен правителствен хотел и ... континентът Африка.

И още "сигурни" места: седем сферични бункера в Китай; укрепени вили в Подмосковието, заредени с водка плюс.

Краят на света не може да мине без солидна българската връзка

Много солидна българска връзка намери в шумотевицата около края на света и първото нарочено за "спасено" френско селце Бюгараш нашият археолог Николай Овчаров, съперничещ на Божидар Димитров в смелите си хипотези и обяснения за българските земи като люлка на човешката и всякаква друга цивилизация.

Ето какво обяснява Николай Овчаров за селцето Бюгараш пред "Фокус":

"Няма никакво съмнение, че става дума за топоним от български произход. Не трябва да се съмняваме в това отношение, защото в този район в Южна Франция, говорим за района, който е между Франция и Андора, има повече от 100 топонима, които са свързани с българския корен. През XII-XIII в. там се разпространява богомилството, което е било пренесено от български богомили, наричани "бугри” или ”бугараши”, така че това е основата на нещата", казва ученият и продължава с разказа си:

"Разбира се, за този район се говорят много други неща, като там е разпространена легендата за Светия Граал, който бил донесен от Йосиф Ариматейски. И тамплиерите правят много свои замъци там, знаем, че те са едни от големите търсачи на Граала. Тоест едно действително тайнствено място и това определено насочва нещата към тези области", обяснява откъде предприемчиви французи издигат в центъра на психозата за края на света селцето.

"В началото на XIII в., когато се развива действието, Папа Инокентий III обявява специален поход срещу еретиците в Южна Франция, който през 1209 г. започва, трае няколко десетилетия, много кървав и жесток поход в района на Тулуза и Каркасон, там се намира и това селце, и завършва към 1224 г. Последните крепости на еретиците са Монсегюр и Керибюс, които са съвсем близо до това селце Бугараш, в което катарите са напълно избити, и заедно с тях си отива и тайната за Светия Граал", обяснява Николай Овчаров.

"Още към средата на Х в. знаем документално, че някои от образованите проповедници сред българските богомили, а може би и самият поп Богомил, основателят на учението, създават богомилска версия на книгата за Апокалипсиса. Тази версия е известна като Йоаново евангелие или по-известна като "Тайната книга на богомилите”. Със сигурност този апокалипсис трябва да бъде наречен български, говоря за ръкописа, и заема основно място в богомилската и еретическата литература на Средновековна Европа", следва разказът на археолога.

"Българският оригинал не е запазен, но са останали два латински преписа, свързани с тези катари или албигойци, както са наричани в Западна Европа. Единият препис е Виенският от XII в., той е по-ранният и най-важният за нас е Каркасонският препис от началото на XIII в., тоест от събитията, за които говоря. Селцето Бюгараш е само на няколко десетки километра от Каркасон. В Каркасонския препис, по-късно вече, когато Инквизицията разломява движението в полето е отбелязано, че това е именно тайната книга на еретиците от България", продължава Овчаров.

"Много е интересно заглавието на тайната книга от Каркасон, което е запитване на Апостола, донесено от епископ Назарий. Този епископ Назарий е живял именно в края на XII в. и е донесъл в тези земи богомилския оригинал и го е превел на латински език. Книгата е доста голяма, няма да говоря за цялата, но въпросът е как се описва Апокалипсисът или Второто пришествие, което само по себе си е една смесица между официалната версия на Апокалипсиса от Библията и между фолклорни и апокрифни елементи. Най-общо казано, там пише, че след неуспеха в своята първа мисия на Земята, Исус Христос се въплъщава и се явява повторно, за да избави човешкия род".

"Второто пришествие ще започне със силно изтръбяване на Божия ангел, което ще се чуе от небесата до пъкъла, а слънцето и луната ще помръкнат, звездите ще изпопадат. Силни ветрове ще раздрусат земята и моретата. В общи линии - това е картината на края на света, както я виждат богомилите и съответно катарите", казва Николай Овчаров и допълва, че говорим за Каркасонския препис, с който можело да се свърже шумът със станалото прочуто селце Бюгараш.

"За мен е вън от съмнение, че коренът идва именно от "бугри”, защото "бугар” са наричали богомилите в Южна Франция през Средновековието.

Споделяне
Още по темата
Още от

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?