Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Депутат поиска със закон да спре силните реклами по телевизията

7 коментара
Депутат поиска със закон да спре силните реклами по телевизията

Законово да се регламентира колко висок да е звукът на телевизионните реклами. Такива промени в Закона за радиото и телевизията е внесъл депутатът от БСП Захари Георгиев.

Масова практика е рекламните блокове по телевизиите да се излъчват с близо два пъти по-силен сигнал от нормалния, а това кара потребителят непрекъснато да увеличава и намалява звука, мотивира предложението си Георгиев. Той предлага в Закона за радиото и телевизията да има следният текст: "Аудио или аудио-визуалните търговски съобщения не трябва да се излъчват със сила на звука, различна от силата на звука в останалата част от програмата".

Той е внесъл и промени в Закона за защита на потребителите срещу договорите от разстояние, които сключват мобилните оператори.

Става дума за случаите, при които представител на мобилен оператор се обажда по телефона, за да съобщи, че се предлагат нови услуги при съответните условия. Ако потребителят прояви интерес по време на разговора, рискува след време да му изпратят бланка за подписване на нов договор, и след около седмица договорът се счита за подписан. Това е нов срочен договор, а за да бъде прекратен най-често трябва да се заплатят съответните неустойки, които са в размера на таксите за съответния период, обясни Георгиев.

Такива срочни договори, ако нямат писмена форма на продължение с нови срочни, да се превръщат в безсрочни и да могат да се прекратят по общия ред с едномесечно предизвестие, поясни Захари Георгиев.

Той предлага още и законови промени, свързани с пакети телевизионни програми от кабелните оператори. Преди няколко месеца един от кабелните оператори прекрати взаимоотношенията си с една разпространителска група, която предлага пакети с телевизионни програми на чужди канали. Едностранно те казват, че оттук-насетне даден канал го няма, а всеки може да се е абонирал за услугите на кабелния оператор, точно защото има този канал, обясни мотивите си Георгиев.

По думите му в този случай потребителят няма никакви други права освен да продължи да плаща месечните такси на кабелния оператор. Ако решиш едностранно да прекратиш договора, дължиш неустойки за месечните такси, които обикновено са за период от година и половина, допълни Георгиев.

За това предложението му е всеки договор да се подписва с пакета програми, които се предлагат към датата на подписване. Всяко изменение на договора се предвижда да става в нов писмен документ, като анекс към съществуващия договор и ако потребителят желае продължава, а ако иска да прекрати договора и да потърси друг оператор, да има възможност за това чрез едномесечно предизвестие.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #7

    Не можеш № 6 да избягаш на друг канал, тъй като по някакво споразумение рекламите на всички канали се излъчва в едно и също време. През деня,това някакси се ядва, но вечерно време стряскат децата ти, а и комшиите, ако е отворен прозореца. Единственото решение е да им туриш една майна и да изключиш телевизора, както съм сигурна че се прави често. На г-н Георгиев желая успех за общото благо и дано по-скоро.

  2. Анонимен
    #6

    Наистина е много просташко да ти усилват звука на телевизора, без да желаеш това, а и си е и чиста антиреклама, - сигнал за зрителя веднага да избяга на друг канал.

  3. Анонимен
    #5

    Първо да поиска да махнат мекерето Димитър Кеворкян от телевизиите!

  4. В и К
    #4

    Добро начало, но не трябва да се спира само с едно решение. Рекламаджиите са обществена плесен и трябва да се държат максимално ограничени. Необходимо е още да се въведе максимална концентрация на рекламното съдържание, примерно до не повече от 5% от цялостното съдържание, което замърсяват и още трябва да бъдат абсолютно забранени рекламите за деца и непълнолетни.

  5. Анонимен
    #3

    ПРАВИЛНО Добро предложение. "Масова практика е рекламните блокове по телевизиите да се излъчват с близо два пъти по-силен сигнал от нормалния, а това кара потребителят непрекъснато да увеличава и намалява звука, мотивира предложението си Георгиев. Той предлага в Закона за радиото и телевизията да има следният текст: "Аудио или аудио-визуалните търговски съобщения не трябва да се излъчват със сила на звука, различна от силата на звука в останалата част от програмата"."

  6. Анонимен
    #2

    За наказание да ги задължат да гледат Бойко Борисов по 2 часа на ден

  7. Анонимен
    #1

    Желаем успех на Захари Георгиев в трудната битка в защита правата на потребителите от монополите. По-лош от държавния монопол е само частния монопол.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.