Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Депутат призна за гафа с рекламното време на БНР и БНТ

1 коментар

Председателят на медийната комисия Иво Атанасов внесе в деловодството на парламента в сряда промени в Закона за радио и телевизия (ЗРТ), отнасящи се до рекламното време в националните електронни медии БНТ и БНР.

С промените се връща съществуващото положение на чл. 86 от ЗРТ, според което двете държавни електронни медии имат право на 15 минути реклама на ден (4 минути на час и 5 минути в прайм тайма).

Така Атанасов направи постъпка да се коригира гафът с рекламното време на двете медии, заложен в Закона за държавния бюджет. При гласуването на закона за бюджета в преходните и заключителните разпоредби “се промъкна” текст, незабелязан от народните представители, с който се изравнява времето за реклама на двете медии с това в търговските медии чрез промяна в ЗРТ. Според този закон недържавните медии имат право на излъчване на 12 минути реклама на всеки час. 

Тъй като Законът за държавния бюджет за 2006 г. бе гласуван в последните часове от работата на Народното събрание преди коледната ваканция, текстът остана “незабелязан” до началото на януари, когато от Асоциацията на българските радио и телевизионни оператори реагираха с декларация, че с тази разпоредба БНР и БНТ се поставят в привилегировано положение на медийния пазар, защото хем ползват държавна субсидия от бюджета по закон, хем имат право на търговска реклама колкото останалите медии.

Иво Атанасов обясни, че гафът е направен вероятно неумишлено от чиновник във финансовото министерство, но е бил “проспан”, защото заради бързането да се приеме бюджетът преди Нова година, в медийната комисия не са имали време да обсъдят преходните и заключителните разпоредби.

Според него причината текстът да не бъде забелязан и в пленарната зала са промените в правилника за работа на Народното събрание, според който когато няма изменения в дадени текстове между първо и второ четене, тези текстове не се четат от трибуната, а се гласуват направо.

Оправданието на Атанасов обаче не обяснява напълно “техническата грешка”, защото БНТ от години иска да се увеличи рекламното ѝ време с мотива, че бюджетната ѝ издръжка не стига.  Което означава, че текстът в преходните и заключителните разпоредби на закона за бюджета не е вкаран “по грешка”.

Според коментари на журналисти от двете медии в сряда обаче, шефове в БНТ и БНР били “изненадани” от увеличеното време за реклама.

Председателят на медийната комисия Атанасов смята, че е редно да се дискутира не само рекламното време, но и финансирането на двете медии в широк кръг от заинтересованите организации и хората от медийната гилдия.

Според бившия член на медийния регулаторен орган доц. Нели Огнянова, изразено във в. “Дневник”, преди да се предприеме такъв щедър жест от страна на държавата, трябваше да се докаже връзката между размера на субсидията, рекламните приходи и ефектът от това финансиране върху обществените функции на двете медии.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. DDT
    #1

    ami niamam drug komentar osven:HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, BAHMAAAMU :)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.