Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Депутат разкри далавера с рециклирани вагони за БДЖ

29 коментара
Депутат разкри далавера с рециклирани вагони за БДЖ
Скандал за далавера при доставката на 35 рециклирани вагона за нуждите на БДЖ се разрази в парламента при обсъждането на доклада на временната анкетна комисия за инцидента във влака София-Кардам на 28 февруари м.г. Депутатът от ДСБ Атанас Атанасов обвини транспортното министерство в корупция.

Той заяви, че през март 2008 г. е обявена обществена поръчка за доставка на рециклирани вагони с цел да се обнови съставът на БДЖ. В конкурса са участвали три фирми, като по думите на депутата е спечелила единствената фирма, която не е имала опит в тази дейност. Фирмата се казва АRVEX AG, която според Атанасов се представлява от Валентин Моллов, известен покрай фалиралата преди години "Първа частна банка".

Депутатът от ДСБ заяви, че върху експерти от комисията по избора е бил оказван натиск. По думите му сделката е на стойност 16.2 млн. евро, срещу които е трябвало да се доставят рециклирани десетгодишни вагони. Според Атанасов обаче проверка е установила, че въпросните вагони са произведени в периода 1968-1972 г.

Освен това въпросната фирма била получила през миналата година обществени поръчки на стойност 22 млн. евро. Атанасов даде пример с друга поръчка за доставка на рециклирани вагон-ресторанти по 799 500 евро единия, за които общо е платено 3.5 млн. евро.

От своя страна транспортният министър Петър Мутафчиев заяви, че не приема обвиненията в корупция и каза, че ще разпореди проверка на прокуратурата и ДАНС, които да докажат, че няма далавери в подопечното му министерство. “И след като това стане, ще ви съдя за клевета”, закани се той на Атанасов.

Според Мутафчиев моделът на въпросните вагони е от 1971 г., но иначе се произведени през 1992 г. и поради това твърденията на Атанасов са неверни.

“Не очаквах друг подход от хората на Иван Костов, освен да използват трагедията на хората като раздухват неверни факти. Вие очернихте България с неверни твърдения”, каза Мутафчиев. Той каза, че договор с фирма на Моллов Министерството на транспорта не е сключвало, но малко по-късно в кулоарите Атанасов уточни, че фирмата се представлява от Моллов и е базирана в Швейцария.

Пред журналистите пък Мутафчиев обясни, че след като е била избрана фирмата, в министерството са постъпили сигнали за възрастта на вагоните. “Железопътна администрация” направила проверка и изискала независима експертиза от германски експерт. Междувременно транспортният министър забавил сключването на договора с фирмата-изпълнител до изясняване на случая.

Мутафчиев съобщи, че наскоро е бил в завода и се е убедил лично в качествата на вагоните. "Не мисля, че има някакъв сериозен проблем с корупционни практики по сделката с тези вагони", каза транспортният министър.

Междувременно от доклада на анкетната комисия стана ясно, че инцидентите с влакове през годините постоянно нарастват. През 2004 г. е имало четири запалвания, през 2005 – седем, следващата година – девет, през 2007 г. – четири и до лятото на 2008 – осем. В същото време 63% от наличните вагони са на възраст над 20 години.

При изслушванията в анкетната комисия на служители от БДЖ е станало ясно, че хората в системата не са преминавали през никакви обучения за безопасност и се разчита на знанията и уменията им отпреди 20 години.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

29 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. morskiq56
    #30

    Щом участва Първи Частен Банкер,всичко е ясно!Още от далече смърди на ...........

  2. Коко циганина
    #29

    Кочияша е специалист по всички въпроси.Дори разбира и от рециклирани вагони

  3. Ели
    #28

    Много се покри Вальо Моллов.Крайно време беше да му се чуе името.Как пък веднъж не направиха нещо наистина частно тези" честни частници" а все се бутат на БДърЖавната ясла. И двамата в затвора!!!

  4. беки
    #27

    ДАНС.Представям си,какво ще е разследването и какви ше са резултатите.

  5. коко
    #26

    "Според Мутафчиев моделът на въпросните вагони е от 1971 г., но иначе се произведени през 1992 г. и поради това твърденията на Атанасов са неверни."Дори и да е така, пак през 2008 г. вагоните са били на на десет, а на 16 години. Нали договорът е бил за десетгодишни?

  6. Бранимира
    #25

    Нагъл, по-нагъл, най-нагъл, комунист! В коя нормална държава след такава страшна катастрофа и след много други опасни за живота на пътниците инциденти министърът на транспорта не си е подал оставката? Естествено, че това може да се случи само в Бълтария, защото е управлявана от комунисти - престъпници!

  7. esme
    #24

    А помните ли, че и в аферите покрай групата Стойков-Марио Николов имаше замесени вагони втора употреба - цесийка някаква, но от железниците пак затраяха, гадините

  8. Обективен
    #23

    продължава с бечинствата си и се държи изключително нагло, защото знае, че има солиден политически чадър от прокуратурата, изпълнителната власт и всички останали проверяващи структури на управляващата мафия.

  9. машинист
    #22

    "от 1971 г., но иначе се произведени през 1992 г."бре тия вагони са вечния модел...

  10. abogado
    #21

    Колега, ти в Мутафчиев ли се огледа?Един от разумните хора в кабинета + бедежар по професия и призвание! Ходи се обективирай при доктор!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.