Депутатите могат да се откажат от забраната на рекламата на алкохол по електронните медии

Депутатите могат да се откажат от забраната на рекламата на алкохол по електронните медии, която е залегнала в промените на закона за здравето. Това стана ясно на среща в парламента с председателя на парламентарната комисия по здравеопазване Атанас Щерев и депутати от медийната комисия.

Предложението на депутатите Пламен Кенаров (Народен съюз) и Димитър Игнатов (ОДС) e непряката реклама на алкохол (т.е само на марката, но без да се показва самата напитка) да е позволена само след 22 часа.

Колегите им присъствали на днешната среща обаче не изключиха да бъде гласувано само предложението на правителството, което предвижда рекламите да са ограничени само по отношение на това да не си поставят за цел аудиторията под 18 години.

Изпълнителните директори на bTV Светлана Василев и на БНТ Нидал Алгафари заявиха, че ограничаването на рекламата няма да доведе до по-малка употреба на алкохол. Василева каза, че ще спаднат средствата за образователни програми. Алгафари обърна внимание на факта, че производителите на алкохол са основни спонсори на спортни събития.

Атанас Щерев отбеляза, че може да бъде обсъдено предложението да отпадне забраната за излъчване на непряка реклама преди 22 часа. Представителите на електронни медии заявиха, че забраната ще рефлектира сериозно върху ефирните телевизии и радиа, те попитаха как стои въпросът с рекламите на определени марки спиртни напитки.

По време на обсъждането депутатът от НДСВ Кирил Милчев предложи текстът да бъде преформулиран и да бъде включен в специален закон за рекламата.

Явор Милушев заяви, че всяка пряка намеса в дейността на рекламата ще активира пазара и ПР-кампанията на определения продукт. Според него със забраната за реклама на спиртни напитки ще се извърши пряка намеса в регулацията на пазара. Милушев предложи текстовете от закона за здравето да бъдат обсъдени в комисията по медиите и да бъдат интегрирани в Закона за радиото и телевизията.

Обществен консултативен съвет да регулира рекламата на спиртни напитки в медиите, предложиха представители на електронни медии, на производители и на вносители на спиртни напитки, вино и бира.

Споделяне

Още от Бизнес