Десет кандидати да строят последните 16.5 км от магистрала "Европа" за 270 млн. лв.

Десет кандидати да строят последните 16.5 км от магистрала "Европа" за 270 млн. лв.

Десет кандидати подадоха оферти за строителството на последните 16.5 км от магистрала "Европа", която ще свърже София с граничния пункт "Калотина". Индикативната стойност на обекта е 270 млн. лв. с ДДС, съобщи агенция "Пътна инфраструктура". (АПИ).

Последният участък от 16.5 км от магистралата е между Сливница и връзката със Северната скоростна тангента.

Предложения подадоха всички големи български строителни компании. Единственият чужд участник е австрийската "Щрабаг".

Ето и отворените оферти:

консорциум "Страбаг СП" ДЗЗД, с участници "Щрабаг" ЕАД и "Страбаг" Сп.з о.о. - клон България КЧТ;

ДЗЗД "Европа-2022", в което влизат "ГБС– Инфраструктурно строителство" АД, "Главболгарстрой интернешънъл" АД и "Обонато Билд" ЕООД;

ДЗЗД "Строител АМ Европа", в което са "Глобал кънстракшън" АД, "Левантина, Инхениериа иконструксион СЛ" (LEVANTINA, INGENIERIA Y CONSTRUCCION, S.L);

ДЗЗД "Таргоман", с участници "Автомагистрали - Черно море" АД и "ИСА 2000" ЕООД;

ДЗЗД "Хидро-водстрой", в което участват "ВДХ" АД и идрострой" АД;

ДЗЗД "Коридор Запад-Изток", в което влизат "Джи Пи Груп" АД и "Инжстройинженеринг" ЕООД;    

ДЗЗД "АМ Европа 2021", в което е "Ер Кънстракшънс" ООД;

"Трейс Груп Холд" АД;

обединение "Геокаропът 2021" ДЗЗД, с участници "Геострой" АД, "Каро Трейдинг" ООД и "Пътстрой 92" АД;

"Грома Холд" ЕООД.

Проектът

Третият етап от строителството на магистрала "Европа" е участък от 16.5 км, който преминава по изцяло ново трасе.

Той ще започне при село Храбърско - при 32-ри км. След това ще премине по нов терен на север от Божурище между селата Волуяк и Мрамор и ще се влее в Северната скоростна тангента при пътния възел със Софийския околовръстен път – при 48-ми км.

Трасето ще е с габарит 27 м - две ленти за движение в посока и аварийна лента.

В участъка ще има 10 големи съоръжения, от които 7 подлеза, включително подлез на ж.п. линията София – Драгоман, 2 моста и един виадукт.

Ще бъдат изградени два пътни възела. Бъдещият п.в. "Костинброд" ще свързва магистрала  "Европа" с второкласния път София - Костинброд и село Волуяк. Пътният възел "Мрамор" ще осигурява връзка на село Мрамор с Калотина, Софийския околовръстен път и Северната скоростна тангента.

Ще бъдат изградени пътни връзки при п.в. "Храбърско", където автомагистралното трасе пресича първокласния път Сливница - София, както и при пресичането с общинския път в посока Костинброд.

Обектът се финансира по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г.

Магистрала "Европа"

Направлението София - ГКПП "Калотина" е част от основната трансевропейска транспортна мрежаи е единственият в Европа, който все още не е построен. Отсечката осъществява връзката по коридор "Ориент/Източно Средиземноморски".

С решение на Министерски съвет от 27 декември 2018 г. част от трасето на първокласния път Калотина - София беше категоризирано като автомагистрала "Европа" (А-6) с обща дължина 65.4 км. Тя включва трасето между Калотина и София с дължина 48.9 км и Северната скоростна тангента с дължина от 16.5 км.

В момента тече строителството на участъка от 14.5-километра от ГКПП "Калотина" до Драгоман. Строител е обединение начело с "Щрабаг".

Миналата година беше пусната в експлоатация участъкът от 17 км от Драгоман до Сливница. Той беше построен от "ГБС - Инфраструктуно строителство".

Споделяне

Още от Бизнес