Десет нови метровлака влизат в експлоатация от понеделник в София. Те са закупени с евросредства по оперативна програма „Околна среда”, като стойността на инвестицията е над 80 милиона лева. На церемонията по ще присъства екоминистърът Искра Михайлова.
С европари ще се финансира и строителството на железопътната отсечка Стамболийски-Пловдив, което също започва от понеделник. Символичен старт на дейностите ще бъде даден от министъра на транспорта Данаил Папазов.
Проектът е на стойност над 67 милиона лева. Парите са осигурени от оперативна програма „Транспорт”. След завършването на обекта влаковете по трасето ще могат да се движат със 160 километра в час.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
4 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Това, че в Ню Йорк и пр. в метрото се движели "кочини", въобще не означава, че руската концепция за метрополитен е добра, че отговаря на изискванията на 21 век, че става за София.
В София днес сме принудени да се движим с тесни, прекалено тежки и прекалено енергоемки вагони. Те у нас не могат да достигнат проектната си скорост, което ги прави крайно неефективни. От ст.Жолио Кюри до Ректората пък, машинистите непрекъснато "бият спирчки" - задайте си простия въпрос "Защо?" На станция СУ Климент Охридски …
пък, изградена против всички правила в крива!, процепите между пероните и платформите на метровлаковете са животозастрашаващи.
Колкото до физическата издръжливост на вагоните, а и на цялата руска метросистема у нас, вижте дебелите сини "анаконди",които са се проточили в надземните участъци и спират всяко естествено пешеходно и автомобилно напречно движение из нещастните софийски квартали! Руското метро, вагоните, може да функционира единствено в стайни условия! Излезе ли на земята, то трябва да е покрито. Какво, това да не е хубаво?
Ако искате да видите хубаво метро, идете във Виена, защо не и в откритите участъци на Париж и Лондон.
Ако ви се плащат данъци за руска техника, "от тоя ветър завет нема".
Престанете да пишете глупости, руските метровагони са на световно ниво ако не и над...Елате да видите какви кочини се движат в New York, Bostonи Т.Н. На американците им падат ченетата като видят на какво се возят софиянци и как изглеждат станциите , не всияко руско е боклук, четете и се информирайте преди да пишете нещо което не разбирате...
С европейски средства през ХХI век, вързаната на къса верижка Софийска община, купува от руснаците поредните метровлакове - техника с концепция от 30-те години на ХХ век и лек съвременен японски, германски и т.н. парфюм, тежки, енергоемки, с нисък клас вместимост и пр. и пр. Все пак някой трябва да каже колко струват тези метровлакове и колко плаща общината на ден, за да може те да се движат.
Нещастници! Само харчат милиони. Влакът за Пловдив ще продължава да се движи с 40 км/час в района на Вакарел, затова пък на отсечката Стамболийски-Пловдив (15 км) ще развива 160 км/час. Че той на това разстояние не може да се ускори до тази скорост и после да спре.