Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Десет желаещи да пишат поредната жп стратегия

2 коментара

Десет фирми са подали оферти в конкурс за изработването на стратегически бизнес план за развитие на железопътния транспорт, обявен от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС). Прогнозната стойност на обществената поръчка е 1 млн. лева, а срока за изпълнението ѝ е 10 месеца.

Това ще е поредната стратегия за развитие на жп транспорта, изготвяна в последните години. Въпреки редицата правителствени планове състоянието на релсовия път остава все така лошо, локомотивният и вагонния парк на държавния жп превозвач все така стари и финансовите проблеми на БДЖ и НК “Железопътна инфраструктура“ – все по-остри.

Отварянето на офертите е станало в присъствието на представители на "Обединени сдружения за граждански контрол” по силата на Меморандум за сътрудничество между МТИТС и неправителствените организации.

Компаниите, които се състезават за изработването на поредната стратегия за превръщането на жп транспорта в печеливш сектор са "АЕКОМ ООД – клон България", Консорциум "Sudop-Tee" ("Судоп Прага" АД и "Транс Ел Инженеринг – РМ" ЕТ), "Транс кеър" АГ, Консорциум "Стратегическо планиране" ("Нет Инженеринг" АД и "Дикон Груп" ЕООД), Обединение "Планинг-Тредит" ("Планинг мениджмънт консълтинг" СА и гръцката "Тредит" СА), А.Т. Kearney, Луис Бергер САС, "Планет" АД – акционерно дружество за предоставяне на консултантски услуги, Консорциум "Консултанти в сферата на стратегическото и бизнес планиране на железопътния транспорт" ("Иберинса" и "Булброкърс Консултинг” ЕООД) и "Дорние Консълтинг" ГМБХ.

Според транспортното министерство българският железопътен сектор се нуждае от дългосрочен стратегически бизнес план за развитие, който да включва не само преките транспортни услуги, но и други услуги с добавена стойност (логистични услуги за клиентите на товарните превози, транспортни услуги "от врата до врата” за междуградския пътнически транспорт и т.н.), което може да генерира допълнителни приходи и ще повиши икономическия и финансов профил на железопътните дейности. Без такъв стратегически план, излизащ отвъд общите положения за подобряване на качеството и честотата на услугите, е трудно да се установи доколко подходящи са планираните инвестиции за ускоряване развитието на железопътната мрежа през България, казват от МТИТС.

Наскоро транспортното министерство обяви планове да привлече германския жп превозвач "Дойче бан" в съвместно дружество за товарните превози у нас, но европейските им колеги още не са потвърдили интерес към предложението.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ХХХХХ
    #2

    КАКВА СТРАТЕГИЯ, СЪКРАЩАВАТ СЕ МЛАДИ РАБОТЕЩИ ХОРА, А СЕ ДЪРЖАТ НА ГРАЖДАНСКИ ДОГОВОР ПЕНСИОНЕРИ. ВИЖТЕ ЗАМ.ДИРЕКТОР ПТП Г.ОРЯХОВИЦА - 1 Г. СЛЕД ПЕНСИЯ И НОВ ДОГОВОР.

  2. знаещ много
    #1

    БДЖ трябва да се закрие незабавно, както и социалистическия БАН. България е много малка страна и смисъла на железниците е само в транзитните трасета:Румъния -България - Гърция и респективно Сърбия -България-Истанбул , както и две линии София-Бургас и София -ВарнаМоже за атракция да остане и теснолинейката Септември-Банско.Всичко останало е бошлаф и загуби за данъкоплатеца тип сагата Кремиковци.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.