Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Дестинациите на "Балкан"" са в ръцете на Гад Зееви

0 коментара

В английския вариант на приватизационния договор за "Балкан" е записано, че правата по дестинациите се прехвърлят на купувача, т.е. на "Зееви холдингс", съобщи пред Mediapool председателят на съюза на летците капитан Тодор Симеонов. Това бе потвърдено и от източник от изпълнителната власт. Тъй като дестинациите са обект на междуправителствени споразумения, в момента се обмисля вариант държавата да си ги възвърне.

След това вариантът е правата върху дестинациите да се прехвърлят на български авиокомпании. Ако се появи инвеститор за "Балкан" и има реален шанс авиокомпанията да полети отново, дестинациите ще бъдат върнати на дружеството.

Според съюза на летците текста в договора всъщност прави невъзможно прехвърлянето на дестинациите в този момент на друг превозвач. Летците смятат, че клаузата е в противоречие със закона за гражданското въздухоплаване, който предвижда линиите да се дават от министъра на транспорта и съобщенията чрез възлагане или конкурс на съответния превозвач. В случая с "Балкан" обаче линиите са били дадени на неговия купувач.
От министерството на транспорта и съобщенията коментираха, че няма нарушаване на закона и при положение, че "Балкан" не лети, не съществува пречка правата по дестинациите да бъдат прехвърлени на друга компания.

Пилотите в авиокомпанията възнамеряват също да предложат на кредиторите оздравителен план и в момента търсят инвеститори, които да ги подкрепят. Според летците обаче съдебните битки с Гад Зееви ще отнемат страшно много време и най-добрият изход от създалата се ситуация е да се основе нова авиокомпания.

Търговският закон - най-четената книга в "Балкан"

Иначе най-четената книга през последните дни в авиокомпания "Балкан" е Търговския закон. Колкото обаче и да четат работещите в националния превозвач, те трудно виждат шанс да полетят отново.

Работещите в авиокомпанията не виждат как "Балкан" ще възстанови своята дейност в близките месеци при положение, че вече всички наети самолети Боинг и АТР са върнати. Процедурите по наемане на самолет обикновено отнемат до 2 месеца. Дори обаче "Балкан" да се сдобие с нов собственик, който да иска да възстанови полетите, той няма да успее да изпълни това веднага. Докато се намери такъв, пилотите и стюардесите на авиокомпанията ще са загубили своята правоспособност да упражняват професиите си.

Ако стюардеса не лети един месец, то тя трябва да мине специални опреснителни курсове, а след това и един полет с инструктор. При пилотите има две нива на професионална квалификация - линеен и професионален пилот. По-високото ниво е първото и до него са стигнали всички пилоти на "Балкан", които летят със самолети Боинг.

При тях правоспособността се губи, ако не се лети два месеца, а при професионалните пилоти срокът е 1 месец. По принцип пилотите трябва да преминават специално обучение на тренажор в чужбина два пъти годишно. На евентуалния нов собственик едно такова обучение ще излезе около 200 хил.щ.долара.

В "Балкан" работят 63 пилоти на Боинг, от които 10 вече са изгубили правото си да летят, а други 9 ще го изгубят през април. Междувременно 14 пилоти вече са си намерили работа в други авиокомпании, а други трима преминават предварителни проверки за започване на работа. Търсенето се затруднявало допълнително от все още съществуващия визов режим със Западна Европа.

Спирането на полетите на "Балкан" активизира конкурентите, които се опитват да вземат част от освободения пазар. Годишно с националния превозвач летят около 500 хил.души. През последните седмици се наблюдава и сериозно увеличаване на цените. Докато преди Луфтханза возеше до Франкфурт за 480 марки, сега цената е вече 1000 марки. Другите авиокомпании също са качили цените си за полети до София с 50 - 100 щ.долара. Според пилотите "Балкан" може да върне позициите си, но затова е необходимо новият собственик да проведе 4-5 месечна активна маркетингова кампания.

Нов кандидат- собственик обаче все още не се е появил, а в съда все така има само един оздравителен план, внесен от "Зееви холдингс".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.