Девет от 500 големи компании планират експанзия в България до 5 г.

Страните от Централна и Източна Европа ще бъдат местата, обект на най-засилен интерес от страна на компаниите, които планират разширяване на бизнеса си през следващите 5 години. Това отчете проучване на консултантската компания "Кушман енд Уейкфийлд" (Cushman&Wakefield), обявено в понеделник.

Класацията представлява проучване сред 500-те най-влиятелни компании на Стария континент и отразява средата и възможностите за бизнес в големите европейски градове според различни критерии. Девет от анкетираните компании са заявили интерес към разширяване на бизнеса си в България през периода 2010-2015 година.

През следващите 5 години най-много компании (47) планират своята експанзия в Москва, което отрежда на руската столица челното място сред всички големи европейски градове.

Втората позиция в класацията на консултатската компания за градовете, които отговарят в най-голяма степен на бъдещите планове на европейския бизнес, отново е от региона на ЦИЕ – Варшава. Oколо 30 компании ще стартират работа в следващите няколко години в полската столица.

"Страните от Централна и Източна Европа предлагат изключително добри възможности на европейските компании. Сред факторите, обуславящи интереса към този регион, са квалифицираната и същевременно не толкова скъпа работна ръка и добрата данъчна политика.”, коментира Сергей Койнов, изпълнителен директор на "Фортън", представители на "Кушман" за България. "От съществено значение за компаниите е и добрата комуникативност на градовете, в които искат да установят бизнеса си. В този план страната ни има своето конкурентно предимство.”, допълни Койнов.

Градовете, които предлагат генерално най-добри бизнес условия, и тази година остават Лондон, Париж и Франкфурт. Английската столица заема челното място по 6 от общо 12-те фактора, които предопределят предпочитанията и избора на европейските компании. Според проучването на "Кушман" градът предлага лесен достъп до други пазари, широк избор на квалифициран персонал и добри транспортни връзки, като слабите му места се изразяват във високите цени на офис площите и в нивата на замърсяване.

Германия е една от страните "представили се" най-успешно в класацията, направена от консултантската компания. Цели 4 от 10-те града, предлагащи най-добри условия за бизнес, са на територията на тази страна. Това са Франкфурт, Берлин, Мюнхен и Дюселдорф, който тази година успя да попадне в топ 10, изкачвайки се с 5 позиции нагоре спрямо 2009 година.

Най-значим прогрес през 2010 година отбеляза Виена, която се придвижва с 6 позиции нагоре и заема 22-рото място в подреждането. Градът, който пък е отбелязал най-много и най-съществени подобрения в условията за бизнес, които предлага, е немската столица Берлин.

Първенецът сред градовете извън Европа, станали част от плановете за експанзия на европейските компании, е Шанхай. Близо 30 организации планират да открият свои представителства в най-големия китайски град в следващите 5 години.

Споделяне
Още от Бизнес