Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Директорският борд на "Автомагистрали" нараства, кандидатите са 17

Отстраненият Стоян Беличев иска пак да е шеф, сегашният Валентин Вълков не е допуснат

1 коментар
Сн. БГНЕС

С двама души се увеличава съветът на директорите на скандалното дружество "Автомагистрали", което без обществени поръчки раздаде на частни фирми над 5.5 млн. лв. в периода 2019 - 2021 г. Новият директорски борд ще бъде от петима души, а не трима както беше досега. Причината е в новия Закон за публичните предприятия, където е въведено такова изискване.

Общо 17 са кандидатите за новия 5-членен директорски борд на "Автомагистрали". Те се избират чрез два конкурса.

Единият се провежда от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), който е принципал на дружеството. МРРБ ще избере тримата държавни представители.

Другият се провежда от Агенцията за публични предприятия и контрол (АППК), която ще избере двама независими представители в борда.

Сред кандидатите в двата конкурса са бивши и настоящи началници във "Автомагистрали". Сред тях са отстраненият от служебния кабинет доскорошен изпълнителен директор Стоян Беличев. Той се е кандидатирал като независим представител в борда през АППК и е допуснат да представи концепцията си за развитието на дружеството през следващите 5 години.

Това предизвика учудването на министъра на регионалното развитие арх. Виолета Комитова. Пред телевизия "България он еър" тя заяви, че Стоян Беличев е управител и съдружник в четири фирми с предмет на дейност строителство.

"Като управител на държавно търговско дружество с многомилионни обороти, той няма право да бъде управител и съдружник във фирма с подобен предмет на дейност", коментира министър Комитова. Тя допълни, че юристите на МРРБ предстои да разгледат допустим ли е г-н Беличев в конкурса.

Министърът на регионалното развитие смята, че има пропуски в законовата уредба, свързани със Закона за публичните предприятия и правилника за неговото прилагане. В него са създадени такива хипотези, така че принципалът да не може да смени изпълнителния директор на търговските дружества, каза арх. Комитова.

И ако Стоян Беличев е допуснат да представи концепцията си, не така стоят нещата с назначения от Комитова временен шеф на "Автомагистрали" Валентин Вълков. Той е участвал в конкурса на МРРБ, но не е допуснат до представяне на концепция за развитието на дружеството. Причината е, че няма необходимия стаж от 2 години на ръководна позиция. Валентин Вълков беше изпълнителен директор на пътната фирма за няколко месеца и по времето на управлението на служебния кабинет на Огнян Герджиков през 2017 г., назначен от президента Румен Радев.

Стоян Беличев и Валентин Вълков фигурираха в доклада на Сметната палата, като отговорни за непрозрачното изразходване на средства от държавната компания.

Другият недопуснат кандидат в конкурса от МРРБ е Добромир Иванов Радковски, който също няма 2 години стаж на ръководна позиция.

МРРБ избира 3-ма представители

Конкурсът на МРРБ за тримата държавни представители се провежда на три етапа, като кандидатите са били общо 10.

След подбора по документи, отпадат Стоян Беличев и Добромир Радковски.

Така до втория етап - представяне на концепция са допуснати 8, сред които и настоящите членове на Съвета на директорите Десислава Христова и Иван Станчев, които бяха назначени от Комитова.

Останалите шестима са:

Парашкев Кръстев - бивш директор на "Автомагистрали" по времето на втория кабинет на Бойко Борисов. Той беше уволнен от кабинета на Герджиков заради инцидента в тунел "Ечемишка", при който загина жена от паднало осветително тяло.

Евгени Генчев - главен инженер на "Автомагистрали". Той спечели конкурса през 2019 г., обявен по времето на Стоян Беличев.

Георги Котев, който е собственик на две фирми - "Босс БГ" и "Тотал Интерстрой" ЕООД, като последната се занимава със строителство и търговия със строителни материали, показва справка в Търговския регистър.

Огнян Велков също е бил заместник-директор на "Автомагистрали" в периода 2012 - 2013 г. по време на първото правителство на Бойко Борисов. Той е собственик на пътните фирми "Бост Клийн" и "Дикомерс 2013". Пред Mediapool заяви, че "Бост Клийн" е в процес на закриване, а другата ще я прехвърли, ако спечели конкурса. Велков обясни, че е участвал в изграждането на магистрала "Хемус" още по времето на социализма и е добре запознат с нейното строителство.

Огнян Обрешков е общински съветник в Разград, а на парламентарните избори през април и юли тази година бе втори в листата на "ДА България" за Разград. Бил е директор на Областното пътно управление в Разград до 2014 г. Той е излязъл от фирмите, в които е участвал неотдавна, показва справка в Търговския регистър.

За Филип Франц Маркулиев няма публична информация.

АППК избира двама независими

Агенцията за публичните предприятия е контрол ще избере двама независими кандидати в новия Съвет на директорите на "Автомагистрали".

Допуснатите кандидати са шестима. От тях двама са бивши членове на борда по времето на третия кабинет на ГЕРБ - Стоян Беличев и Иван Коларов.

Останалите са Владимир Трифонов, Валентин Николов, Стефко Василев и Гено Георгиев. За тях е трудно да се направи публична справка, тъй като са дадени само по две имена от АППК.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. vladi_guetzov
    #1

    Само администрацията се увеличава в България,но не и производството или ефиктивността на разходите.Целият ефект е още началници да взимат тлъсти заплати ,като онези със 60 000 лв. месечно в банката.,още началници да правят схеми ,крадат и отклоняват средства.службогонците,началниците и мошениците са повече от работещите.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.