Дизеловите мотриси на "Сименс" ще се изплатят за 10 години, прогнозира БДЖ

Ръководството на БДЖ и представители на концерна "Сименс" подписаха в петък договора за доставка на 25 дизелови мотриси за нуждите на българските железници. Немският концерн спечели конкурса, обявен от железниците, в края на миналата година.

Договорът включва доставка, окончателна окомплектовка и поддръжка на 25 мотриси тип "Desiro". Първите две от тях ще пристигнат в края на януари, останалите ще се доставят поетапно до края на годината.

Приблизителната цена на 25-те дизелови мотриси е 67 млн. евро. Само от икономии на гориво те ще се изплатят за 10 години, защото разходът им е десет пъти по-малък от сега действащите, съобщиха от БДЖ.

Българските железници финансират покупката без държава подкрепа. Срокът за погасяване на кредита е 7 години с една година гратисен период за главницата и лихва 6.47 процента годишно.

В договора със "Сименс" има опция и за доставка на до 5 тривагонни и до 10 четиривагонни електрически мотриси от същата фамилия. Очаква се те да бъдат доставени през 2006 - 2007 година.

Вицепремиерът Василев, който присъства на подписването на договора, уточни, че дизелови мотриси в българските железници не са купувани от 1965 - 1968 година, а вагонният състав на БДЖ е от периода 1979 - 1992 година.

В съобщение до медиите от "Сименс" се посочва, че освен в Германия, дизеловите мотриси "Дезиро" се използват в Румъния, Гърция, Унгария, Дания и Австрия, а отскоро и в САЩ.

Дизеловите мотриси ще имат по 123 седящи места. Те ще се движат по маршрутите: Плевен - Черкавица, Левски - Ловеч - Троян, Левски - Свищов, Силистра - Самуил - Каспичан, Варна - Добрич - Кардам, София - Кюстендил - Гюешево, Пловдив - Пещера, Пловдив - Съединение, Димитровград - Кърджали - Подкова и Пловдив - Димитровград - Свиленград.

Тези неелектрифицирани линии са и най-губещите за БДЖ, информират от компанията.

Споделяне
Още от Бизнес