Днес спира производството на бръмбара на Фолксваген

Колата на народа" по време на нацисткия режим в Германия, символът на германското икономическо чудо и знаме на хипи-поколението - днес последната кола от легендарния модел на VW, известен като "бръмбар", ще слезе от конвейера в завода на компанията в Пуебла /Мексико/ след 70 години съществувание и 21 млн. продадени в целия свят коли, съобщиха Франс прес и ДПА.

Последната партида от 3000 автомобила от този модел ще бъде в синьо или бежово, уточнява АФП. Това е последна почит към неизбежното "излизане в пенсия" на доайена сред моделите на VW, който се произвежда от 30-те години на 20 век. Липсата на търсене доведе до спиране на производството на "бръмбарите" в Европа още през 1978 г.

След 1996 г. този модел се произвеждаше единствено в мексиканския завод на компанията. Но дори и в Мексико, където все още се движат около 80 000 таксита "бръмбари", звездата на модела избледня. Все пак, краят на неговото производство със сигурност ще натъжи феновете на модела, които обичат да разказват неговата вълнуваща история.

През 1934 г. Хитлер решава да предложи на германците автомобил на разумна цена. Той възлага поръчката на гениалния инженер Фердинанд Порше, който изработва протитипите, преди пускането на първия модел през 1939 г. Когато започва войната, колата е реквизирана от германската армия за фронта.

Гражданското производство се подновява през 1945 г. Скоро VW предлага и версия кабрио и 10 години по-късно милионната кола слиза от конвейера. След успеха си на вътрешния пазар, "бръмбарът" тръгва да завоюва чуждите пазари и става гражданин на света: от 50-те години на 20 век тя се произвежда и продава от Белгия до южна Африка, като се мине през Бразилия и Нова Зеландия.

Истинският успех на малката кола идва през 60-те години покрай бийтълса Джон Ленън и Анди Уорхол, който я превръща в икона на поп-арта. След успеха на филма на Уолт Дисни "Любовта на бръмбара" през 1968 г., продажбите на модела в САЩ рязко се увеличават, като в апогея на славата си той е каран от 4 млн. американци.

По това време в университетите студентите организират конкурси за най-претъпкан "бръмбар", като 57 австрийски студенти си спечелват място в Книгата за рекордите на Гинес, успявайки да се съберат в и върху една кола.

В края на 70-те години обаче започва неизбежният залез на модела, който се задъхва от конкуренцията. Фаталният удар му нанася моделът Голф на VW, който става звездата на компанията през 1974 г., а след това и т. н. "нов бръмбар" - модернизирана версия на ветерана, въведена през 1998 г.

По БТА

Споделяне

Още от Бизнес

Ще се ваксинирате ли срещу коронавирус?