Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

До 2020 г. Борисов спира да говори за магистрали и започва за влакове

В Първомай премиерът пуска бели гълъби, снима се с почитателки и разговаря с дечица

42 коментара
До 2020 г. Борисов спира да говори за магистрали и започва за влакове

До 2020 година трябва да спрем да говорим за магистрали и парите за тях да бъдат прехвърлени в железниците. Те са екологични, чисти и най-преки. Това заяви премиерът Бойко Борисов по време на инспекцията на отсечката Крумово – Първомай от ж.п. линията Пловдив – Свиленград.

 

"Сами се убедихте, че стигнахме само за 15-ина минути до тук, като на една отсечка влакът вдигна 170-180 км/ч", заяви премиерът Бойко Борисов при слизането си в Първомай. За потеглянето от Крумово, обявено за 10 ч. премиерът пристигна с час закъснение.

 

В Първомай Борисов намери време да говори с началника на гарата, с ученици, с журналисти, да се снима с почитателки и да пусне на свобода два бели гълъба, подарени му футболния съдия Иван Димитров. Това става ясно от репортаж на “Plovdiv-online” за събитието. Съдията дарил премиера и с жълти и червени картони, за да ги показва на “Станишев, Първанов – там, който те ядосва”.

 

Изданието описва закачките на Борисов с министъра по еврофондовете Томислав Дончев, който пушел цигара гологлав на снега. “Дончев, Дончев много са ти редки керемидките”, казал премиерът и го подканил “Ела тук на завет”.

 

Борисов не пропусна да отправи дежурните упреци към “предишните” за забавеното строителство на инспектирания жп участък. "Този проект беше изцяло изоставен от тройната коалиция и благодарение на нашите усилия до 2014 година ще пътуваме от Пловдив до гръцката и турската граница за 1.15 часа", заяви премиерът.

 

В Първомай транспортният министър Ивайло Московски и премиерът връчиха Акт 15 за жп отсечките Крумово – Първомай и Първомай – Димитровград на началника на гарата. "След 2013 година България може да кандидатства за 300 млн. евро финансиране от Европейския съюз, което възлиза на над 100 нови влака, които да се движат по модернизираните отсечки", каза министър Ивайло Московски.

 

Проектът "Електрификация и реконструкция на железопътната линия Пловдив – Свиленград – турска/гръцка граници" е най-големият инфраструктурен проект на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Той предвижда ремонт на една от най-старите жп линии в България, като скоростта ще бъде завишена на 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни влакове. Контактната мрежа и сигнализацията ще позволяват линията да се използва и от влакове с накланящи се кошове, които могат да е движат до 200 км/ч.

 

Към днешна дата е завършена на 99% работата по първа фаза (Крумово - Първомай), която се изпълнява от гръцката компания "Терна", и на 95% по втора фаза (Първомай – Димитровград), която се строи от италианската "Асталди".

 

Остатъкът от трасето от Димитровград до Свиленград ще бъде финансирано по Оперативна програма "Транспорт" като вече е стартирала тръжната процедура за избор на изпълнител.

 

Очаква се до лятото на 2012 година да бъде завършена и отсечката Свиленград - турска граница.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

42 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #42

    А за хора, бе Боко? КОга ще говориш за пенсионери, ученици, студенти - въобще за знания и култура? А за болни българи и българчета? Ама не ти се говори. Ти си знаеш мачлетата.

  2. Анонимен
    #41

    ТАЗИ МУТРА БОЙКО Е ЗА ЛУДНИЦАТА.ТА ТОЙ НЯМА ГРАМ МОЗЪК.ТОЗИ КЛОУН ТРЯБВА ЧАС ПО-СКОРО ДА СЕ ИЗГОНИ СЪСИПА ДЪРЖАВАТА МИЗЕРНИКА.

  3. Анонимен
    #40

    Довчера щеше да закрива железниците, днес пък ще ги развива. Това май е във връзка с предстоящото поскъпване на билетите. Малка подробност - прословутият влак, на който се е возил Премиера, е румънси, взет е назаем за демонстрацията.

  4. Анонимен
    #39

    Голем пич!

  5. Анонимен
    #38

    Българина си обича крадливата мутра боко. Взимави данъците и ги дели с "хора" като Васил Божков, които и строят магистралите с пепел. А вие му пляскайте на Рапона, така ви харесва още от времето на Тато

  6. Анонимен
    #37

    Май ще си останем само с говоренето. Не виждам магистрали, нито влакове, нито инфраструктура. Виждам само разни индивиди, които се бият силно в гърдите за нещо несъществуващо.

  7. Анонимен
    #36

    През магистралите могат да се източат много пари. Затова толкова напира.

  8. Анонимен
    #35

    Надявам се до 2020 да е изчезнал завинаги от политическата сцена. Иначе ще си имаме бай Тошо-2.

  9. Анонимен
    #34

    Tozi da ne se glasi da tormozi Balgaria do 2020 godina?! Prostakela ne rarbra li che ot nego nisto ne stava?

  10. Анонимен
    #33

    nai-dobre da spre da govori voooooshte!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.